نوشته شده توسط : مرتضی

بولتن نیوز: "دیوید بارنت" عکاس خبری مشهور امریکا یکی از عکاسانی است که حوادث بهمن 1357 را با دوربین خود ثبت و روایت مصوری از انقلاب ایران تهییه کرده است.

دیوید بارنت، عکاس خبری مشهور امریکایی که پرتره کلوزآپ وی از رهبر انقلاب به عکس برگزیده نشریه تایمز در سال 1979 بدل شد در خلال حوادث انقلاب بهمن 1357 به ایران سفر کرد. وی عکس های خود از حوادث این دوران را بعدها در مجموعه ای با عنوان 44 روز از زمان خروج شاه از ایران تا پیروزی انقلاب منتشر کرد.

 

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ایران و جهان , اسلامی , دیدنی ها وشنیدنیها , ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با اشاره به دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ نوشته است: در این دور این گروه از خواسته تعطیلی تأسیسات غنی‌سازی «فردو» کوتاه آمده است.

خبرگزاری فارس: نیویورک‌تایمز: ۱+۵ از خواسته تعطیلی «فردو» کوتاه آمد/ تصویب تحریم‌های جدید مضر است

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که چند روز از پایان دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 می‌گذرد، تحلیل‌ رسانه‌های غربی از این مذاکرات همچنان ادامه دارد. در همین راستا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در سرمقاله خود آورده است که 1+5 در این دور از مذاکرات از خواسته خود برای تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو کوتاه آمده است.

این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: از ژوئن گذشته و با آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا، مذاکرات با ایران متوقف شد. اما با پیروزی اوباما در انتخابات، به نظر می‌رسد که او در دوره دوم خود میل بیشتری دارد تا با انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین برای رسیدن به توافقی با ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور، همراه شود.

نویسنده نیویورک‌تایمز می‌افزاید: در «آلماتی» قزاقستان قدرت‌های بزرگ از خواسته خود از ایران برای تعطیلی سایت غنی‌سازی زیرزمینی فردو کوتاه آمدند و به جای آن بر تعلیق فعالیت غنی‌سازی ایران در آنجا و ایجاد شرایطی که از سر گیری غنی‌سازی در آن را دشوار کند، تأکید کردند. آن‌ها همچنین گفتند که ایران می‌تواند به تولید و نگهداری بخش محدودی از محصولات خطرناک‌تر (اورانیوم با غنای 20درصد) برای استفاده در رآکتور تحقیقاتی با کاربری پزشکی، ادامه دهد.

در ادامه این یادداشت آمده است: اگر تهران با این شرایط موافقت کند، قدرت‌های بزرگ برخی تحریم‌ها اعمال‌شده علیه ایران از جمله تحریم مبادله طلا و مواد پتروشیمی را تعلیق می‌کنند و همچنین اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دیگر تحریم جدیدی علیه ایران وضع نمی‌کند. البته در این حالت تحریم‌های مربوط به نفت و مبادلات مالی که منجر به کاهش درآمدهای نفتی و ارزش پولی شده، متوقف نخواهد شد.

نیویورک‌تایمز همچنین به تلاش گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران اشاره کرده و نوشته است: تنها چند ساعت پس از پایان مذاکرات، گروهی از اعضای هر دو حزب حاضر در کنگره طرح‌هایی برای تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعلام کردند. با وجود آنکه تحریم‌ها بخشی از راهبردهای اصلی آمریکا به شمار می‌آید، اما در این برهه اصرار بر چنین سیاستی، بیشتر از آنکه احتمال پیشرفت در مذاکرات با ایران را افزایش دهد، می‌تواند مضر باشد.

این روزنامه در پایان نوشته است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نوعی عدم اطمینان در دو طرف وجود دارد و به نظر نمی‌رسد تا پس از انتخابات تصویر روشنی از روند آتی سیاست ایران به دست آید.

پیش از این «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده ایران در نشست خبری «آلماتی» گفته بود که تعطیلی سایت هسته‌ای «فردو» جزو خواسته‌های طرف مقابل نیست. طرف‌های غربی نیز این دور از مذاکرات را «سودمند» ارزیابی کرده‌اند.

این دور از مذاکرات با توافق بر سر ادامه مذاکرات پایان یافت. بر این اساس قرار است در پایان اسفند یک دور دیدار کارشناسی در استانبول ترکیه برگزار شود. پس از آن هم طرفین در روز 16 فروردین سال آینده در آلماتی قزاقستان دیدار رسمی خواهند داشت.

<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ایران و جهان , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
“سیلویا والریو” دختر ۱۸ ساله ایتالیایی و مولف کتاب “یک روزی یک رییس جمهوری بود”، “محمود احمدی نژاد” رییس جمهوری ایران را تنها مرد واقعی در عرصه جهانی دانسته است.
دختر ایتالیایی عاشق احمدی نژاد + عکس
نویسنده ایتالیایی این کتاب در گفت وگو با خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) گفت: احمدی نژاد تنها مرد روی زمین است، چرا که او هزاران فرسنگ به دور از هر نوع مد، پوچی و خودبینی است.

 

 

وی افزود: می خواهم با احمدی نژاد رییس جمهوری ایران ازدواج کنم. احمدی نژاد چیز کمی نیست، او یک نوآور و مبدع در عصر ما است. او هولوکاست را نفی کرده و به فکر استفاده از انرژی هسته ای است. وی اپوزیسیون را خاموش و آمریکا را تهدید می کند.

 

این نویسنده ایتالیایی، گفت: البته او به زنان اجازه نمی دهد تا حجاب خود را بردارند، اما این به هیچ وجه یک مساله نیست. چرا که زنان ایرانی آنقدر علاقه ندارند تبدیل به زنان غربی شوند

شاید آنها دوست دارند تبدیل به مدیرانی شوند که زندگی خود را بر پایه دین خود بسازند

وی افزود: آنها عقیده دارند که رهایی از قید و بندها تنها به مشکلات آنها می افزاید، در غرب هم برخی این عقیده را دارند، اما این افراد آنقدر صادق نیستند تا این موضوع را اذعان کنند.

وی گفت: من هیچ گرایش سیاسی به چپ و راست ندارم، ولی به نظر من رییس جمهوری ایران واقعا تنها فردی است که رفتار او فراتر از نظم سیاسی حاکم برجهان است .

کتاب ۸۱ صفحه ای “یک روزی یک رییس جمهوری بود” در کتابفروشی های سراسر ایتالیا به قیمت ۹ یورو عرضه شده است


منبع : شنیده ها - shenideha.com

<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

طعنه‌های تلویزیون به دولتمردان

سایت خبری جهان نیوز نوشت: برنامه «صرفا جهت اطلاع» هفته گذشته تلویزیون تصاوير بازديد رييس‌جمهور از تمرين تيم ملي را به همراه صحبت‌هاي احمدي نژاد پخش کرد که به کي‌روش مي‌گفت: «من تند تند گل مي‌زنم!» خبرنگار واحد مرکزي خبر هم در پاسخ گفت «تند تند گل مي‌زني ولي به دروازه خودي نزني!» و بلافاصله گل استاد اسدي به عابدزاده در بازي ایران با ژاپن پخش شد و مصاحبه استاد اسدي که مي‌گفت فقط همين يک گل را به خودي زدم و ديگر گل ملي ندارم.

 

بخش‌هاي پاياني این برنامه هم با انتقادات تند و تيزي به وزراي دولت خاتمه يافت. وزير مسکن به واحد مرکزي خبر گفت: «هواي مناطق زلزله زده هنوز سرد نشده» و وقتي خبرنگار گفت سرد شده،نيکزاد پاسخ داد: «اگر من رييس هواشناسي هستم مي‌گويم هنوز سرد نشده.» کامران نجف‌زاده بلافاصله با مديرکل هواشناسي آذربايجان شرقي مصاحبه کرد که مي‌گفت «هوا زير صفر است و بارش برف هم در راه!»
صحبت‌هاي عجيب وزير نيرو هم آيتم پاياني «صرفا جهت اطلاع» بود. وزير نيرو اسم «مان موهان سینگ» نخست‌وزير هند را «مهاتما» خواند و خبرنگار گفت «اينکه اسم گاندي خدابيامرز است. اسم نخست‌وزير هند که شما الان آنجا تشريف داريد مان موهان سينگ است.» وزير نيرو در ادامه گفت قرار است درباره خط لوله انتقال نفت از ايران به پاکستان و هند با هندي‌ها رايزني کند که باز هم خبرنگار گفت: «اين خط لوله معروف صلح است و مربوط به گاز است نه نفت»!... وزير نيرو در پايان گفت «من امروز به هند تشريف آوردم» که نجف‌زاده با تعجب گفت: «شما به هند تشريف برديد!؟!»

 

<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد