نوشته شده توسط : مرتضی

کارخانه هوشمند "نیسان" به دست ربات‌ها می‌چرخد

در "کارخانه هوشمند" شرکت نیسان به ندرت می‌توان نیروی کار انسانی یافت. ربات‌ها تمام فعالیت‌های این کارخانه از جمله جوشکاری و نصب را انجام می‌دهند. این ربات‌ها رنگ‌کاری و بررسی رنگ را نیز برعهده دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک‌اکسپلور، "هیدیوکی ساکاموتو"(Hideyuki Sakamoto) معاون اجرایی نیسان در طول بازدید از خط تولید خودروهای اسپرت آریا(Ariya) در روز جمعه در کارخانه "توچیگی"(Tochigi) گفت: پیش از این، افراد براساس تجربه تولید را انجام می‌دادند اما اکنون ربات‌ها با کمک هوش مصنوعی و بررسی داده‌های جمع‌آوری شده می‌توانند این کار را انجام دهند.

به گفته شرکت نیسان، این کارخانه که در حومه شهر توکیو قرار دارد قرار است پیش از ماه آوریل آغاز به کار کند. خط مونتاژ این کارخانه به گونه‌ای است که هر سه مدل خودروی برقی، بنزینی و "ای‌پاور"(e-Power) که ترکیبی از این دو است را تولید می‌کند.

کارگران این کارخانه می‌توانند بر کارهای ماهرانه‌تری مثل تجزیه و تحلیل داده‌های به دست آمده از ربات‌ها و نگهداری از تجهیزات تمرکز کنند.

همه‌ی شرکت‌های خودروسازی در حال کار بر روی فناوری رباتیک هستند که می‌تواند به آن‌ها در پاسخگویی سریع به تقاضای بازار کمک کند.

در این کارخانه، بازوهای مکانیکی غول‌پیکر با نمایشگرهای بزرگ از زوایای مختلف روی سطح خودروها نور می‌تابانند تا دوربین‌ها کوچک‌ترین عیب و ایراد را تشخیص دهند.

 

دستگاهی دیگر نیز به سرعت سیم‌هایی به دور یک شی فلزی می‌پیچد. چیزی شبیه به یک قرقره بزرگ که بخشی از موتور نیسان و جایگزینی برای آهن‌رباهای خودروهای برقی امروزی است. به گفته‌ی شرکت نیسان این نوآوری نیاز به مواد نادر را برطرف کرده و باعث کاهش هزینه‌ها شده است.

نیسان می‌گوید که فناوری‌های استفاده شده در کارخانه "توچیگی" به تدریج در سایر کارخانه‌های جهان از جمله شرکت‌ رنو که شریک آن‌ها است مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

"ساکاموتو" می‌گوید، تخمین هزینه‌های صرفه‌جویی شده کار دشواری است اما تولیدات باید با کمبود نیروی کار، همه‌گیری کووید-۱۹ و کاهش انتشار کربن سازگار باشد تا بتوان به کاهش تغییرات جوی کمک کرد.

شرکت نیسان امیدوار است تا سال ۲۰۵۰ به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن دست یابد.

به گفته‌ی این شرکت، نوع جدیدی از فرآیند رنگ‌آمیزی با انجام همزمان رنگ‌آمیزی و پخت رنگ، باعث کاهش ۲۵ درصدی مصرف انرژی می‌شود. پیش از این بدنه آلمینیومی ماشین باید جدا از سپرهای پلاستیکی آن در دمای متفاوت پخته می‌شد.

انتهای پیام

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , صنعت , چالش و نقد , ,
:: برچسب‌ها: ربات ها , دنیا , کار , تغییر , جهان , ایران , کارخانه , کارگر رباتی ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
تصویری با بیش از یک میلیارد بیننده به عنوان پر بیننده ترین تصویر دنیا شناخته شد.


به گزارش زلال نیوز ، با گستردگی استفاده از کامپیوتر هیچ بعید نیست که این تصویر متعلق به عکسی از دنیای رایانه باشد.

بر اساس این گزارش، پر بیننده ترین تصویر دنیا لقبی است که به عکسی که پس از نصب ویندوز XP‌ به صورت پیش فرض به عنوان عکس پس زمینه صفحه انتخاب می شود، اختصاص داده شده است.

 

گفتنی است، این تصویر تا کنون بیش از یک میلیارد بیننده داشته است.

 



باشگاه خبرنگاران

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , عکس و فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه ...


به گزارش زلال نیوز ، کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه کوچک حل کرد و این درحالی است که برخی از افراد برای کارهای کوچک نیز به متخصین مراجعه می کنند که این کار واقعا نیاز نیست

در این مطلب به پنج مشکل متداولی که ممکن است برای سیستم شما رخ دهد اشاره می کنیم: * اولین ایرادی که ممکنه رخ بدهد این است که دکمه روشن کردن (Power)سیستم را میزنید اما در کمال تعجب می بینیند که اتفاقی نمی افتد و سیستم روشن نمیشود در این زمان مشکل ممکن است از تامین برق سیستم باشد، راه حل های رفع این ایراد، چک کردن تمام اتصالات مثل دکمه روشن کردن سیستم، کلید روشن و خاموش منبع تغذیه،دوشاخه برق، و خود کابل باشد و اگر مشکل از خود منبع تعذیه بود، آن را با یک منبع نو و قوی تر جایگزین کنید. *صدای غیرطبیعی ازداخل کیس می تواند مشکل برخی از کاربرا باشد

اما رفع این عیب با چک کردن همه فن های سیستم از جمله فن سی پی یو، فن اضافی روی بدنه کیس، فن پاور، فن رویVGA (کارت گرافیک) و روغن کاری و تمیز کردن آن ها انجام شود و در صورت نیاز هم تعویض آن ها با فن های نو و سالم را در دستور کارتان قرار دهید. *ایراد بعدی، ممکن است در همان صفحه اول، پیغامی را در پایین صفحه مشکی مشاهده کنید مبنی بر اینکه کلیدF1کیبورد را بزنید

یکی از دلایل این خطا می تواند ضعیف شدن باتری روی مادربرد باشد، که با تعویض این باتری لیتیومی که به باتری CMos مشهور و شبیه باتری ساعت است و بعد از چند سال ممکن است ضعیف شده باشد، خطا رفع خواهد شد

یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن باتری بهم ریختن ساعت و تقویم سیستم است

از دیگر روش های رفع پیغام این خطا، بررسی اتصال کابل ها مثل کابل فلاپی و حتی اتصال صحیح کیبورد درحالت پورتPS2 (پی اس تو) می تواند منجر به رفع این پیغام و بوت شدن سیستم شود. *خطای دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید دستور به ریست کردن سیستم است

دلیلِ این خطا می تواند از اجرای Hibernate یاخواب زمستانی به مدت طولانی و نداشتن فضای خالی روی درایواصلی باشد،راه حل عملی و بهترین گزینه پیش روی شما ریست کردن دستگاه است البته با اینکار پنجره های باز شما بسته خواهند شد. *مشکل بعدی این است که سیستم روشن شده است اما تصویری را به شما نشان نمی دهد

راه حل این مشکل بیشتر به کارت گرافیک بر میگردد، البته بازدید و کنترل کابل اتصالی مانیتور به کارت گرافیک، برق مانیتور، خراب شدن یا سوختن خود صفحه نمایش و پشتیبانی مانیتور از رزولوشن (Resolution) انتخاب شده هم می تواند این مشکل را حل کند

منبع:مشرق نیوز

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

ایمیل سرویسی است که بعضی از ما حدود ۲۰ سال است که از آن استفاده می‌کنیم اما خوب است بدانید عمر سرویس ایمیل بیش از این‌هاست. در حقیقت اولین سرویس‌های ایمیل در دهه ۱۹۶۰ میلادی ایجاد شده‌اند و بر اساس گزارش Wired مهندس کامپیوتری به نام “ری تاملینسون” پدیدآورنده بسیاری از ابداعات ایمیل مانند علامت @ است.

آیا می‌دانید دلیل وجود علامت @ در آدرس ایمیل چیست ؟ www.taknaz.ir

حالا شمایی که سال‌هاست از ایمیل استفاده می‌کنید دلیل وجود علامت @ را می‌دانید؟ این علامت یک نوع حرف اضافه است که هم جداکننده آدرس و نام سرور است و هم هیچگاه با دیگر حروف اشتباه گرفته نمی شود.

تاملینسون درباره انتخاب این علامت می گوید:

” به کیبورد نگاه کردم، و فکر کردم: چه چیزی را می‌توانم انتخاب کنم که با بقیه حرف‌ها اشتباه گرفته نشود؟ اگر فردی وجود داشت که در نامش حرف @ وجود داشت این علامت انتخاب مناسبی نیست اما خوشبختانه این علامت جزو حروف الفبا نیست و به نظر مناسب است. علامت‌های دیگری مانند کاما، اسلش، پرانتز، خط تیره و براکت را ممکن است افراد در نام کاربری خود به کار ببرند، به این ترتیب تنها سه یا چهار کاراکتر باقی می‌ماند و @ به نظر مناسب ترین آنهاست. همچنین این علامت که at خوانده می‌شود مشخص می‌کند که نام کاربری در چه سروری واقع است.”

همچنین چند نکته جالب دیگر هم در مورد تاریخچه ایمیل وجود دارد:

- تاملینسون برای “بولت برانک” و “نیومن” کار می‌کرد که در واقع یک شرکت مهندسی بوستونی بود که طراحی اصلی سخت‌افزار و نرم‌افزار آرپانت، شکل اولیه اینترنت امروزی محسوب می‌شود. تمامی اختراعات او در این شرکت انجام گرفته است.

- اولین سرور ایمیل در سال ۱۹۶۱ میلادی راه‌اندازی شد که به وسیله آن کاربران می‌توانستند توسط سرور به یکدیگر پیام ارسال کنند. در واقع پیام‌ها هیچگاه از سرور اصلی خارج نمی شدند و کاربران تنها پس از لاگین کردن قادر به دریافت و مشاهده پیام ها بودند.

- برای قرار دادن @ در آدرس ایمیل، تاملینسون می‌بایست برنامه خود را به تمامی سایت‌های آرپانت ارسال می‌کرد که خوشبختانه در آن زمان یعنی سال ۱۹۷۲ میلادی تنها ۱۲ سایت دیگر در دنیا وجود داشت .

منبع:تک ناز

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

استفاده خرابکاران از USB برای سرقت اطلاعاتیک کارشناس نرم‌افزار به کاربران رایانه هشدار داد: ممکن است بعضی از خرابکاران از حافظه USB مستقیماً برای سرقت اطلاعات استفاده کنند.



 
 
 
 

 

 

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
نسخه نهایی ویندوز ۸ منتشر شده است و الان زمان مناسبی برای مهاجرت به جدیدترین نسخه ویندوز است
نسخه نهایی ویندوز ۸ منتشر شده است و الان زمان مناسبی برای مهاجرت به جدیدترین نسخه ویندوز است. اما قبل از آن باید خود را آماده کنید. در این مقاله با مواردی که پیش از ارتقاء یا نصب ویندوز ۸ باید در نظر داشته باشید، آشنا خواهید شد.

تنها با پرداخت ۳۹.۹۹ دلار می‌توانید ویندوز ۷ فعلی خود را به ویندوز ۸ ارتقاء دهید. بسیاری از لپ‌تاپ‌ها با نسخه اصلی ویندوز ارائه می‌شوند پس اگر شما هم نسخه اصلی ویندوز را دارید شاید بهتر باشد به جای جستجو برای کرک ویندوز ۸، نسخه اصلی آن را تهیه کنید. به هر حال مهم نیست که به چه شکلی تمایل به استفاده از ویندوز ۸ دارید، مهم آن است که قبل از نصب سیستم‌عامل جدید، کامپیوتر خود را آماده کنید تا اطلاعات شما در زمان ارتقاء از دست نروند یا دچار مشکلات مربوط به عدم سازگاری سیستم‌عامل با سخت‌افزار فعلی کامپیورتان نشوید.

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

با ماوس خود اسکن کنید!

کاربر مي ‌تواند تنها با فشار يک دکمه، متن يا عکس مورد نظر خود را اسکن و سپس مجدد از حالت ماوس آن استفاده کند.


 

ملت ایران:کوچکتر کردن وسایل دیجیتال یکی از تاکیدات و پیگیری های هر روزه شرکتهای بزرگ فناوری است که در کنار آن، تلفیق برخی تجهیزات نیز مورد توجه ویژه بوده است و شاید مشهورترین این وسایل تجمیع شده، ساخت دستگاههایی است که هم اسکنر است و هم کپی و هم نمابر.

اما طی روزهای اخیر محصول جديدي به بازار عرضه شده است که با استفاده از اين محصول که تلفيقي از ماوس و اسکنر مي‌ باشد و کاربر مي ‌تواند تنها با فشار يک دکمه، متن يا عکس مورد نظر خود را اسکن و سپس مجدد از حالت ماوس آن استفاده کند.

اسکن مطالب توسط این دستگاه تا اندازه A4 امکان ‌پذير بوده و رزولوشن آن 400 dpi است که امکان قابل توجهی محسوب می شود. نکته جالب اين که توسط اين محصول مي ‌توان تنها قسمتي از متن که مورد نياز است را اسکن کرد نه همه آن را.

اين محصول که 110 گرم وزن دارد داراي 2 گيگابايت حافظه داخلي بوده و 150 دلار قيمت دارد که برای خرید یک اسکنر و یک ماوس، رقم بالایی محسوب می شود.

 

باشگاه خبرنگاران

 

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

در ادامه یه ساز باحالی برای شما گذاشتم که ببینید و حالشو ببرید .

وای موهاشو نگاه!

به ادامه مطلب بروید

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مهر 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

نام فایل: GalaxySpaceSevenStyle

 

با Galaxy Space Seven Style ویندوز سون خود را فضایی کنید !

Galaxy Space Seven Style نرم افزاری کامل برای تغییر محیط ویندوز سون می باشد که دارای آیکون های اختصاصی و تصاویر زیبا از فضا می باشد.پس از نصب این تم تمامی منوهای ویندوز سون مانند، منو استارت، Taskbar ویندوز،آیکون ها،گجت ها،پنجره ها و... به منوهای اختصاصی و بسیار زیبای این نرم افزار تبدیل می شوند.

لینک  مستقیم:

uplod.ir/er8zx2dqb7m2/GalaxySpaceSevenStyle__www.Patoghu.com_.zip.htm

منبع:

www.Patoghu.com

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 مهر 1391 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد