نوشته شده توسط : مرتضی

و اینک زمان بودن است.زمانی برای شکفتن و بیداری دوباره

آه دلی که زمان بر او حکم میکند

آه بر دقایقی که نمیتوان حضور داشت

سلام بر بوی نم زمستان و سرمایی که از خس و خاشاک نشانگر همه چیز است

خداحافظ عاشقی سلام بر سرما و به امید روییدن دوباره اگر خدا خواهد.

نویسنده: من هم اکنون

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 5 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

آموزش خواستگاری و دوران نامزدی

1 – خواستگاری چیست ؟

مقدمه ازدواج ، خواستگاری است . خواستگاری یعنی تقاضای ازدواج یک مرد از یک زن ، هر چند تقاضای ازدواج از جانب زن از مرد غیر قانونی نیست .

2 – دوران نامزدی را شرح دهید ؟

دورانی که دختر و پسر آمادگی خود را برای تشکیل زندگی مشترک خانوادگی اعلام می کنند اصطلاحا دوران نامزدی می گویند . در این دوران نامزدها از نظر شرعی نسبت به یکدیگر نامحرم هستند و تا زمانیکه عقد ازدواج بسته نشود هیچگونه رابطه حقوقی بین آنها وجود ندارد .

3 – آثار بر هم زدن نامزدی را توضیح دهید ؟

قانون مدنی با احترام به حقوق انسانها نامزدی را تنها یک وعده ازدواج شمرده و اجازه داده که طرفین تا قبل از بسته شدن عقد در صورت تمایل نامزدی را بر هم بزنند . بنابراین حتی در صورتی که یکی از نامزدها بدون دلیل نامزدی را بر هم زند نامزد دیگر نمی تواند او را وادار به ازدواج کند . قانون مدنی به وضوح اعلام کرده که خواستگاری و نامزدی صرفا یک اعلام ساده و یک قول اخلاقی است و خسارتی که از بر هم زدن نامزدی به فرد وارد می شود بیشتر خسارت معنوی و صدمات عاطفی است که قابل جبران نیست .

4 – وضعیت هدایا پس از بر هم زدن نامزدی چگونه است ؟

ممکن است در دوران نامزدی هر یک از نامزدها به نامزد دیگر هدایایی داده می شود و یا نامه هایی رد و بدل کرده باشند در صورت بر هم زدن نامزدی قانون مدنی وضعیت نامه ها و هدایا را نیز تعیین کرده است . هدایای رد و بدل شده باید به صاحب آن پس داده شود چون هدایا به منظور انجام وصلت داده شده است پس از به هم خوردن نامزدی دیگر دلیلی برای نگه داشتن آنها وجود ندارد .

5 – علت ارائه گواهی پزشک قبل از ازدواج چیست ؟

عدم ابتلا به بیماری مسری و داشتن سلامت از شرایط درستی عقد ازدواج نیست لیکن قانون مدنی هم از نظر رعایت بهداشت عمومی و هم راهنمایی زوجین مقرر می دارد : « هر یک از طرفین می تواند از همسر آینده خود تقاضا کند گواهی پزشک مبنی بر سلامت و عدم ابتلا به یکی از امراض مهم مسری مانند : سیفیلیس ، سوزاک ، سل و ایدز را ارائه دهد » . طبق قانون ارائه گواهی پزشک قبل از ازدواج برای طرفین الزامی است و سردفتران ازدواج مکلف هستند قبل از انجام مراسم عقد این گواهی را مطالبه کنند.

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: برچسب‌ها: آموزش خواستگاری و دوران نامزدی ,
:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

تصاویری شگفت انگیز از یک دختر ترک که در خیابان زایمان کرده و بچه اش را همانجا ترک کرده است.

این تصاویر که مربوط به یکی از خیابانهای ترکیه است باعث شگفتی و تعجب همگان شده است . در تصاویر مشخص است که یک دختر نوجوان به همراه یک زن و مرد میانسال که گمان میرود پدر و مادرش باشد در پیاده رو تاریک یک خیابان در حال قدم زدن است که ناگهان یک بچه از میان پاهای او به زمین می افتد. در تصاویر کاملا مشخص است که آنها برای لحظاتی با تعجب به نوزاد نگاه میکنند و سپس او را رها کرده و آنجا را ترک میکنند.


بعد از گذشت مدتی رهگذران متوجه حضور نوزاد شده و تعجب میکنند از اینکه نوزاد به این کوچکی در خیابان رها شده است . یکی از رهگذران با پلیس و اورژانس تماس میگرد و خیلی زود آمبولانس به محل میرسد و نوزاد را به بیمارستان منتقل میکند. این نوزادکه گفته میشود یک دختر است اکنون سالم است و به طرز معجزه آسایی نجات پیدا کرده است.

بحث و جدل زیادی در رسانه های ترکیه مبنی بر اینکه آیا واقعا این دختر در خیابان زایمان کرده است به گوش میرسد.


این دختر توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده است و در بازجویی عنوان کرده است که نمیدانسته حامله بوده است و درحال راه رفتن زایمان صورت گرفته است و او تصور کرده است که یک لخته خون بزرگ از بدن او خارج شده است .والدین او نیز ادعا کرده اند از بارداری او مطلع نبوده اند.
به گفته پزشکان چون بند ناف نوزاد هنوز به او متصل بوده است مشخص است که وی تازه متولد شده است . پلیس میگوید در تصاویر عکس العمل آنها به گونه ای است که گویی منتظر تولد این نوزاد بوده اند.

 

ملت ایران
<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

163080 2 آیا خود ارضایی گناه كبیره است؟

خود ارضایی چه گناهی دارد و در چه طبقه ای از گناهان قرار دارد؟

در این زمینه گفتنی است «استمنا» یا «خود ارضایی» یکى از راه‏هاى انحرافى در ارضاى میل جنسى است که نسل جوان را در معرض آسیب‏هاى جدى قرار می دهد.
این کار عادت بسیار زشت و زیان آوری است که می تواند استعداد و توانایی های فراوان یک جوان را به نابودی بکشاند و حال و آینده او را تباه کند.
استمنا و یا به عبارتی خود ارضایی، از نظر شرعی واخلاقی، حرام و گناه محسوب می شود. این عادت ناپسندی به لحاظ اخلاقی، بعد معنوی انسان را به سختی می آزارد، روح او را تاریک می نماید، آزادی معنوی انسان را سلب می کند و در مسیر خود سازی و کمال، آدمی را با چالش جدی مواجه می کند. مطابق تحقیقات انجام شده توسط روانشناسان، خود ارضایی نوعی اعتیاد و بیماری زشتی است که آثار و ضررهای فراوانی بر جسم و روان آدمی باقی می گذارد.
کسانی که گرفتار این عمل شنیع شده اند، آن را گریزگاهی فرعی و عاجل برای خارج شدن از فشار جنسی و پاسخی برای لذت طلبی خود تصور می کنند، در صورتی که اگرتوجه نمایند، بدین وسیله گرفتار آثار و تبعات زیان آوری می شوند که گاها قابل جبران نیست.
شهوت یکی از اموری است که با طبیعت انسان در آمیخته و در جای خود از نعمت های خداوند است، ولی اگر از حالت تعادل خارج و بر افروخته شود، ممکن است سرمایه های عظیم انسانی را به خاکستر تبدیل کند. این نیرو به طور قطع نیاز به ارضاع دارد، ولی با روشی که با نظام طبیعت و شریعت سازگار باشد.
گناه خودارضایی:
به طور قطع “خود ارضایی” یکی از “گناهان ” است . در این زمینه برخی از عالمان دینی و اخلاقی نسبت به کبیره بودن آن نیزتاکید نموده اند. از میان ایشان خصوصا مرحوم شهید آیه الله دستغیب در کتاب خویش” گناهان کبیره” فصلی را گشوده و بر بزرگی آن تاکید نموده است .
از نظر شرعی، ملاک کبیره بودن یک عمل، وعده عذاب از جانب پروردگار می باشد. در این زمینه امام صادق (ع) و در ضمن روایتی از عذابی دردناک برای فاعل آن خبر داده است. آن حضرت(ع) فرموده است: «سه دسته از مردمان اند که خدای متعال در روز قیامت به ایشان نگاه رحمت نمی افکند، آنها را تذکیه نمی نماید و عذابی دردناک برای ایشان فراهم نموده است: کسی که موی سپید خود را می کند، کسی که با خود نکاح (استمناء) می نماید و کسی که مفعول واقع می شود».
به فرض صغیره بودن گناه خود ارضایی در صورت عدم تکرار، ملاک دیگر کبیره بودن گناه، تکرار و به تعبیر روایات اصرار بر آن است ، به همین دلیل چون به طور معمول، خود ارضایی، در افرادی که به آن گرفتارند ، به صورت عادت و اعتیاد در می آید ، تبدبل به گناه کبیره می شود.
البته حرمت و بزرگی گناه خود ارضایی در حد گناهانی همچون زنا و لواط نیست، ولی در عین حال شرایط آن به گونه ای است که می توان گفت: ضررهای بدنی و روانی آن از این دو معصیت بیشر است ؛ زیرا موقعیت برای آنها همیشه مهیا نیست، ولی موقعیت برای خود ارضایی و عادت به آن همیشه مهیا می باشد.

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

hhw41 2 شب زفاف و آموزش شب زفاف

شب زفاف و اعمال شب زفاف

شب زفاف-شب عروسی (شب زفاف) اولین شب شروع زندگی مشترک و یکی از شب های بسیار مبارک است . مبارکی آن از این جهت است که در روایت آمده مؤمن با ازدواج و عروسی کردن نیمی از ایمانش تکمیل می شود.

به همین جهت در منابع اسلامی آداب فراوانی برای شب زفاف ذکر شده است. در شب زفاف دعا مستجاب است و فرشتگان رحمت خدا را برای عروس و داماد نازل می کنند.

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آبان 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

یکی از دشوارترین مسائل در حوزه یروابط خانوادگی این است که کنترل همه ی امور در رابطه در اختیار شما نیست.

اینکه رابطه تان خوب پیش برود یا بد، فقط دست شما نیست.

در برخورد با مشکلات عمده روابط خانوادگی، مردم معمولاً راهکارهای کنترلگرانه پیش می گیرند یعنی سعی می کنند

طرف مقابلشان را وادار به تغییر کنند. ممکن است بعضی وقت ها این راهکار عمل کند، مخصوصاً وقتی تقاضای شما و

همچنین طرف مقابلتان هر دو منطقی باشند، اما خیلی وقت ها تنها نتیجه ای که بار می آورد ناکامی است.

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 شهريور 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

متخصصان تغذیه و طب جایگزین می‌گویند: چند چاشنی یا خوردنی گیاهی وجود دارند که بعنوان سوپر غذا برای درمان معده مفید و سودمند هستند.

شبکه خبری تورنتو نیوز، با انتشار فهرست این خوردنی‌های شفابخش و تسکین دهنده درد معده اعلام کرد:

 

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 مرداد 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

حتما تاكنون مطالب زیادی درباره بسیاری از خواص مفید و فراوان آلوئه ورا برای سلامت و شادابی پوست شنیده‌اید، اما آیا از خواص منحصر به فرد آب این میوه برای سلامت كل بد مطلع هستید؟

<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

 این مطلب، نوشته‎ای کوتاه و در عین حال جذاب است که دالایی لاما  تنظیم کرده است. بخوانید و سرخوش گردید.
 خواندن و اندیشیدن در این مطلب بیش
‎تر از یکی دو دقیقه وقت نمی‎گیرد. این پیام را وانگذارید.

 
<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1390 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی



اگر از شمايي كه سن و سالي ازتان گذشته بپرسند خوشمزه‌ترين غذاي قديمي مورد علاقه‌تان چيست، به احتمال زياد آبگوشت را نام خواهيد برد.
آبگوشت يكي از اصيل‌ترين و رايج‌ترين غذاهاي قديمي مردم ايران است كه نوع ساده‌اش از تركيب حبوبات شامل لوبياي سفيد يا چيتي و نخود، گوشت، سيب‌زميني، پياز و ليموعماني تشكيل شده و با اضافه كردن ادويه‌جات، آن را طعم‌دار مي‌كنند ولي اين غذا نيز مانند ديگر غذاها، از تيررس ابتكار بانوان باسليقه خانه‌ها بي‌نصيب نبوده و با جايگزين كردن بعضي ديگر از انواع حبوبات و ايجاد تنوع در مواد تشكيل‌دهنده و همچنين افزودني‌هاي جديد، آبگوشت‌هاي متنوعي را درست كرده‌اند.
آبگوشت به آلو از اين جمله است. اين آبگوشت به جهت وجود به و آلو- كه هر دو طعم شيرين دارند- غذايي مناسب براي آنهايي است كه ذائقه آنها با غذاهاي شيرين همخواني زيادي دارد.
اگر شما دوستدار اين قبيل غذاهاي سنتي و شيرين هستيد، مواد لازم آبگوشت به آلو را براي نهار روز جمعه اين هفته آماده كنيد. فقط خريد نان سنگك يادتان نرود.

مواد لازم براي 5 نفر:

- 500 گرم گوشت ماهيچه يا 750 گرم گوشت آبگوشتي
- 300 گرم لوبيا سفيد
- يك عدد پياز متوسط
- 2 عدد به متوسط
- 300 گرم آلو بخارا
- نمك و فلفل و زردچوبه به ميزان لازم
- دارچين، يك قاشق چاي‌خوري سرخالي

طرز تهيه:

1 -  لوبيا را شسته و به مدت 8 ساعت يا از شب تا صبح خيس كنيد. طي اين مدت، چند بار آب آن را عوض كنيد تا به اصطلاح، خاصيت نفاخي آن از بين برود.
2 - به‌ها را شسته و همين‌طور با پوست به 4قاچ تقسيم كنيد. پس از خرد كردن به، دانه‌هاي آن را نيز خارج كنيد. [آشنايي با خواص به]
3 - آلوها را نيز به مدت چند ساعت در كاسه‌اي فلزي محتوي آب، خيس كرده و سپس روي اجاق گاز حرارت دهيد تا بپزند. پس از اينكه آب اضافي آلوها از بين رفت، هسته‌هاي آنها را از گوشت جدا كرده و به ظرف ديگري منتقل كنيد.
4 - پياز را نيز پوست كنده و پس از شستن به صورت 4قاچ خرد كنيد.
5 - همه مواد شامل پياز، گوشت، زردچوبه و لوبيا سفيد را در قابلمه‌اي گود حاوي مقداري آب ريخته و روي اجاق گاز قرار دهيد تا بپزند. براي پخت آبگوشت در قابلمه، مدت 3 تا 4 ساعت زمان لازم است ولي اگر براي پخت آن زمان كمتري داريد، به جاي قابلمه از ديگ زودپز استفاده كنيد. گوشت و لوبيا در ديگ زودپز، يك ساعته مي‌پزند.
6 - بعد از اينكه لوبيا و گوشت كاملا پخته شد، استخوان‌ها را از داخل مواد آبگوشت خارج كرده، سپس آلو، دارچين و نمك و فلفل را به آن اضافه كنيد و بگذاريد به مدت نيم‌ساعت ديگر بجوشد تا آبگوشت كاملا جا بيفتد.
در پايان مواد را از آب آن جدا كرده و مخلوط گوشتي را با گوشتكوب، خوب بكوبيد و آب آن را نيز به صورت جداگانه سرو كنيد.
نكته 1: استفاده از ماهيچه براي آبگوشت، باعث لعاب‌دار شدن آن مي‌شود.
نكته2: كاشاني‌ها براي پخت اين آبگوشت، آلو را حذف كرده و آب انار را جايگزين آن مي‌كنند. در ضمن به جاي لوبيا سفيد نيز از عدس استفاده مي‌كنند. البته اين غذا ديگر آبگوشت به آلو نيست بلكه آبگوشت به كاشاني نام دارد.


<

:: موضوعات مرتبط: خانواده , ,
:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 دی 1390 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد