نوشته شده توسط : مرتضی
بسیاری از والدین تصور می کنند که اگر کودک خود را در خودرو در آغوش بگیرند می توانند بیشتر مراقب او باشند و از خطرات احتمالی جلوگیری کنند. اما تحقیقات نشان داده که بسیاری از کودکان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در تصادفات جان خود را از دست می دهند.همه‌ساله در اروپا 60 هزار کودک در سوانح رانندگی مجروح و 750 نفر کشته می‌شوند. در بیشتر موارد نیز دلیل زخمی یا کشته شدن کودکان استفاده نکردن از کمربند ایمنی یا صندلی متناسب با وزن و سن آنهاست. در یک تصادف احتمال پرت شدن کودکان از صندلی عقب به سمت شیشه در مقایسه با افراد بزرگسال 6 تا 7 برابر است و حتی اگر کودکان پرت نشوند احتمال گیر کردن آنها بین دو صندلی بسیار زیاد است. صندلی اتومبیل مخصوص کودکان این امکان را فراهم می‌آورد که در موقع ترمز شدید احتمال صدمه دیدن کودکان به حداقل برسد.

نتایج مطالعه نشان میدهد كه این صندلی ها خطر آسیبهای وخیم را 78 درصد و خطر آسیبهای جزئی را 75 در صد می كاهند .آنها نتیجه می گیرند كه نشاندن بچه های زیرچهار سال در صندلی مخصوص كودك كه بر روی صندلی عقب اتومبیل فیكس شده است باید بصورت قانونی اجباری درآید.برای بچه ها استفاده از این صندلی ها بسیار مفید تر از بستن كمربند های معمولی است .اگر شما هم كودك زیر 4 سال دارید به فكر تهیه یك صندلی ماشین خوب برای او باشید . صندلی ماشین را حتماً بر روی صندلی عقب ثابت كنید .

هنگام خرید به برچسب آن توجه کنید:


هنگام خرید صندلی اتومبیل کودک باید برچسب آن را نگاه کرده و صندلی مناسب وزن کودک را انتخاب کرد. بین 0 تا 3 سالگی صندلی‌ها این‌گونه تقسیم‌بندی می‌شوند:


گروه 0 مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به 10 کیلوگرم برسد.


گروه 0+ مناسب از زمان تولد تا زمانی که وزن کودک به 13 کیلوگرم برسد.


گروه 1 مناسب برای کودکانی با وزن 9 تا 17 کیلوگرم


گروه 2 و 3 مناسب برای کودکانی با وزن 15 تا 25 کیلوگرم و 25 تا 36 کیلوگرم


توجه کنید که روی برچسب صندلی علامت «universal» نوشته شده باشد. بودن این علامت یعنی صندلی برای انواع اتومبیل‌‌ها مناسب است. تا 9 ماهگی بسیار مهم است صندلی‌ای را انتخاب کنید که از گردن و سر کودک محافظت کند و به همین دلیل بهتر است صندلی گروه 0 را انتخاب کنید. بهترین مکان برای قرار دادن صندلی کودک، صندلی پشت اتومبیل است اما اگر می‌خواهید کودک‌تان را ببینید در صورتی که اتومبیل شما مجهز به ایربگ یا کیسه هوا نباشد می‌توانید او را روی صندلی جلو نیز بگذارید. مراقب باشید زیرا اگر اتومبیل کیسه هوا داشته باشد، در حین تصادف احتمال خفه شدن کودک شما وقتی در صندلی جلو باشد، بسیار زیاد است.
 
در حال حاضر صندلی‌های پیشرفته‌‌ای وارد بازار شده است که سیستم رگلاژ داشته و قابل تنظیم برای هر سنی است. قیمت این نوع صندلی‌ها بالاتر از انواع کلاسیک است اما از آنجا که برای هر سنی مناسب است درنهایت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند. در ضمن این صندلی‌ها به شکل سبد نوزاد هم درمی‌آیند و در دوران نوزادی می‌توان از آنها هم به عنوان سبد حمل و هم به عنوان صندلی مخصوص اتومبیل استفاده کرد.

یك صندلی استاندارد كودك چه ویژگی‌هایی دارد؟

براساس نظر متخصصان، صندلی استاندارد كودك باید قابل اتصال به بدنه اصلی باشد. در واقع تعدادی از صندلی‌ها فقط به روكش یا كمربند ایمنی خودرو متصل می‌شوند كه این حالت ضریب امنیت را تا حد بسیار زیادی كم خواهد كرد. پس اگر بتوان صندلی كودك را به بدنه سخت و فلزی صندلی اتومبیل متصل كرد، بیشترین ایمنی هم برای كودك فراهم خواهد شد.

كمربند صتدلی

علاوه بر این، صندلی کودک باید دارای کمربند ویژه‌ای هم باشد تا او در اثر تکان‌های شدید خودرو، به اطراف پرتاب نشود. این کمربند باید از جنس نرمی ساخته شده باشد تا بدن کودک را نیز آزار ندهد و در اثر ترمزهای شدید، باعث زخم شدن یا وارد شدن فشار بیش از حد روی بدن و استخوان‌بندی ظریف كودك نشود. این نوع کمربندها که معمولاً به صورت ضربدری است، با یک لایه محافظ بسیار لطیف و نرم پوشانده می‌شود تا کودک به هیچ عنوان صدمه نبیند.

دوام صندلی

هنگام خرید هم باید توجه داشته باشید که صندلی کودک برای مدت زمانی طولانی قابل استفاده باشد تا خیلی زود مجبور به تعویض آن نشوید. با این کار می‌توانید از این صندلی‌ها در تمام مدت نوزادی و خردسالی کودک خود استفاده کنید.

تمیز بودن صندلی

همچنین باید این صندلی را تمیز نگه دارید تا در این دوره طولانی، به خوبی بتوانید از آن استفاده کرده و کودک تان را با راحتی از مکانی به مکان دیگر ببرید. به همین دلیل بهتر است صندلی‌هایی را انتخاب کنید که روکش آن‌ها قابل تعویض یا شست‌وشو باشد.

اول ایمنی،‌ بعد حركت!

زمانی که صندلی مناسب را خریده‌اید و آن را در ماشین نصب کرده‌اید نیز فراموش نکنید كه همیشه باید قبل از شروع حرکت، آن را بررسی نمایید تا از اتصال کامل و صحیح آن مطمئن شوید و سپس كودك و نوزاد دلبند خود را در آن قرار دهید.
<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
هافبک آلمانی رئال مادرید از علاقه کریستیانو رونالدو به یادگیری قرآن کریم خبر داد.
جام ورزشی، شبکه تلویزیونی رئال مادرید عربی به نقل از سایت اسلامی "باکسبانجام" اندونزی خبر داد که مسوت اوزیل به هنگام تنها شدن با رونالدو برای او قرآن تلاوت می کند و ستاره پرتغالی رئال مادرید به دقت گوش می کند و این کار را دوست دارد.

 

این سایت اندونزیایی به نقل از اوزیل نوشت: وقتی که با رونالدو تنها می شوم برای او قرآن می خوانم و او از این کار من استقبال می کند. رونالدو همواره از من می خواهد که چگونگی خواندن قرآن را به او یاد دهم. الان او می تواند بعضی از حروف را از هم تشخیص دهد. او سوره "فاتحه" را بیشتر از دیگر سوره ها دوست دارد.

 

در حال حاضر کریستیانو رونالدو با ارینا شایک مدل روسی زندگی می کند. شایعه شده است که نامزد او از خانواده مسلمان چچنی است.

<

:: موضوعات مرتبط: قرآن , ورزشی , ,
:: برچسب‌ها: قرآن , رئال مادرید , کریستیانو رونالدو ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 25 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
شش ستاره جوان و یک هافبک ملی‌پوش فهرست خرید هفت نفره گل‌محمدی را تشکیل می‌دهند، بازیکنانی که برای فصل آینده با پرسپولیس به توافق رسیده‌اند
<

:: برچسب‌ها: پرسپولیس رویانیان ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
فوتبال دیواری یا «Eton Wall» ورزشی است که قدمت طولانی دارد و به عنوان عجیب ترین ورزش توپی دنیا شناخته می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فوتبال یکی از ورزشهای محبوب دنیا است و در کنار آن راگبی نیز ورزشی پر طرفدار در آمریکا به حساب می آید. در میان این ورزش های توپی اما رشته ای به نام «Eton Wall» قرار دارد که ترکیبی از هردوی این ورزش هاست و البته بسیار قدیمی و عجیب است.

به طور دقیق تاریخ ابداع این ورزش مشخص نشده است اما بنا به شواهد اولین نشانه های این ورزش در سال 1766 و در انگلستان بوده است و قوانین آن نیز تا سال 1849 که اولین قانون ها نوشته شد بسیار تغییر کرده است ولی از آن زمان تغییر نکرده است.

در این ورزش دو تیم  10 نفره و دو نفر ذخیره نفره در زمینی به عرض 5 متر و طول 110 متر که حتما باید در کنار یک دیوار آجری باشد بازی را آغاز می کنند و باید سعی کنند توپ را به دروازه حریف برسانند.

البته در این ورزش شرایطی مانند فوتبال نیز وجود دارد ولی قوانین اصلی عبارتند از اینکه توپ باید در امتداد دیوار حرکت کند و نباید دست به آن زده شود. همچنین شوت زدن وجود ندارد و توپ باید تا دم دورازه ها برده شود. بازیکنان نیز می توانند هرچه خواستند از حرکت توپ جلوگیری کنند.

این بازی به طور رسمی بین دانشگاه های مختلف برگزار می شود ولی گل زدن در آن سخت است به طوری که بیش از 100 سال است تیمی در آن نتوانسته گل بزند. این نکته نیز لازم است گفته شود که کری خواندن یکی از نکات اصلی این بازی است.




<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» با اشاره به دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ نوشته است: در این دور این گروه از خواسته تعطیلی تأسیسات غنی‌سازی «فردو» کوتاه آمده است.

خبرگزاری فارس: نیویورک‌تایمز: ۱+۵ از خواسته تعطیلی «فردو» کوتاه آمد/ تصویب تحریم‌های جدید مضر است

به گزارش خبرگزاری فارس، در حالی که چند روز از پایان دور جدید مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 می‌گذرد، تحلیل‌ رسانه‌های غربی از این مذاکرات همچنان ادامه دارد. در همین راستا، روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» در سرمقاله خود آورده است که 1+5 در این دور از مذاکرات از خواسته خود برای تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو کوتاه آمده است.

این روزنامه در بخشی از مطلب خود آورده است: از ژوئن گذشته و با آغاز مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری در آمریکا، مذاکرات با ایران متوقف شد. اما با پیروزی اوباما در انتخابات، به نظر می‌رسد که او در دوره دوم خود میل بیشتری دارد تا با انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه و چین برای رسیدن به توافقی با ایران برای محدود کردن برنامه هسته‌ای این کشور، همراه شود.

نویسنده نیویورک‌تایمز می‌افزاید: در «آلماتی» قزاقستان قدرت‌های بزرگ از خواسته خود از ایران برای تعطیلی سایت غنی‌سازی زیرزمینی فردو کوتاه آمدند و به جای آن بر تعلیق فعالیت غنی‌سازی ایران در آنجا و ایجاد شرایطی که از سر گیری غنی‌سازی در آن را دشوار کند، تأکید کردند. آن‌ها همچنین گفتند که ایران می‌تواند به تولید و نگهداری بخش محدودی از محصولات خطرناک‌تر (اورانیوم با غنای 20درصد) برای استفاده در رآکتور تحقیقاتی با کاربری پزشکی، ادامه دهد.

در ادامه این یادداشت آمده است: اگر تهران با این شرایط موافقت کند، قدرت‌های بزرگ برخی تحریم‌ها اعمال‌شده علیه ایران از جمله تحریم مبادله طلا و مواد پتروشیمی را تعلیق می‌کنند و همچنین اتحادیه اروپا و شورای امنیت سازمان ملل دیگر تحریم جدیدی علیه ایران وضع نمی‌کند. البته در این حالت تحریم‌های مربوط به نفت و مبادلات مالی که منجر به کاهش درآمدهای نفتی و ارزش پولی شده، متوقف نخواهد شد.

نیویورک‌تایمز همچنین به تلاش گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران اشاره کرده و نوشته است: تنها چند ساعت پس از پایان مذاکرات، گروهی از اعضای هر دو حزب حاضر در کنگره طرح‌هایی برای تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران را اعلام کردند. با وجود آنکه تحریم‌ها بخشی از راهبردهای اصلی آمریکا به شمار می‌آید، اما در این برهه اصرار بر چنین سیاستی، بیشتر از آنکه احتمال پیشرفت در مذاکرات با ایران را افزایش دهد، می‌تواند مضر باشد.

این روزنامه در پایان نوشته است که با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران نوعی عدم اطمینان در دو طرف وجود دارد و به نظر نمی‌رسد تا پس از انتخابات تصویر روشنی از روند آتی سیاست ایران به دست آید.

پیش از این «سعید جلیلی» دبیر شورای عالی امنیت ملی و سرپرست هیئت مذاکره‌کننده ایران در نشست خبری «آلماتی» گفته بود که تعطیلی سایت هسته‌ای «فردو» جزو خواسته‌های طرف مقابل نیست. طرف‌های غربی نیز این دور از مذاکرات را «سودمند» ارزیابی کرده‌اند.

این دور از مذاکرات با توافق بر سر ادامه مذاکرات پایان یافت. بر این اساس قرار است در پایان اسفند یک دور دیدار کارشناسی در استانبول ترکیه برگزار شود. پس از آن هم طرفین در روز 16 فروردین سال آینده در آلماتی قزاقستان دیدار رسمی خواهند داشت.

<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ایران و جهان , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

در ادامه تصاویری از محتویات به جا مانده از صدام ملعون را می بینید که با چبال کشورش بدست آورده!!!!!!!!!!!!

لطفا به ادامه مطل بروید

<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , دیدنی ها وشنیدنیها , ,
:: بازدید از این مطلب : 503
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
تصویری با بیش از یک میلیارد بیننده به عنوان پر بیننده ترین تصویر دنیا شناخته شد.


به گزارش زلال نیوز ، با گستردگی استفاده از کامپیوتر هیچ بعید نیست که این تصویر متعلق به عکسی از دنیای رایانه باشد.

بر اساس این گزارش، پر بیننده ترین تصویر دنیا لقبی است که به عکسی که پس از نصب ویندوز XP‌ به صورت پیش فرض به عنوان عکس پس زمینه صفحه انتخاب می شود، اختصاص داده شده است.

 

گفتنی است، این تصویر تا کنون بیش از یک میلیارد بیننده داشته است.

 



باشگاه خبرنگاران

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , عکس و فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

عادت کردهایم که هرچندوقت یکبار منتظر یک سریال پرسروصدا از او باشیم.

 

زندگی خصوصی حمید گودرزی + عکس

     
     
   

به گزارش اروم نیوز ، بازیگری که بعد از درخشش در سریال "مسافری از هند" خیلیها روی آینده روشن و اقبال بلندش در سینما و تلویزیون شرط میبستند.

اما به جز حضور در فیلم مجنون لیلی، اتفاق دیگری نیفتاد.

اینکه بخت با او یار نبوده یا هر دلیل دیگری چیزهایی نیست که بخواهیم حالا موشکافیشان کنیم.

او دوباره با سریال "زمانه" برگشته تا یک تلنگر دیگر برای همه آنهایی باشد که در تمام این سالها حمید گودرزی و بازیهایش را دنبال کردهاند.

یک بهانه خوب برای گپ و گفت با بازیگری که بیشتر از هرچیز دیگری اینبار از زندگی شخصی و روحیاتش میگوید.

چیزهایی که شاید تا حالا از زبان او نشنیده بودید.

 

چند سال است که بازیگری را شروع کردی؟

از سال 74 با سریال "دانی و من"

چند وقت است که ازدواج کردی؟

7سال است.

شنیدهایم که حمید گودرزی زنذلیل است؟

بله (میخندد).

از شوخی گذشته چقدر از خانمت حساب میبری؟

به هر حال وقتی متاهل میشوی و ازدواج میکنی، باید از همسرت حساب ببری.

بالاخره زندگیات شده است "ما" و دیگر "من" وجود ندارد.

من کوچکتر از آن هستم که بخواهم نصیحت کنم اما فکر میکنم ما جوانها باید حد وسط را داشته باشیم تا زندگی مشترکمان ادامهدار و بنیان آن محکم شود.

فکر میکنم باید توقعهای بیجا را در زندگی مشترک دور کرد.

یعنی معتقدی تقسیم کردن زندگی بین زن و شوهر به نفع آنهاست؟

بله.

به نظرم زن و شوهر در زندگی مشترک باید توانمندیهای یکدیگر را بشناسند و نسبت به آن توانمندیها از هم انتظار داشته باشند.

این مسئله باعث میشود، زندگیها دوام پیدا کند.

مردم نقش منفی را تف و لعنت میکنند

به نظر میآید جدیدا به ژانر طنز علاقه پیدا کردهای آیا میخواهی در این ژانر بازی را ادامه دهی؟

برای من فرقی نمیکند در چه ژانری بازی کنم؛ چه کمدی، چه ملودرام.

اما فقط نقش مثبت بازی میکنم.

در کل بازی در نقش منفی را نمیپذیرم چون مردم کاراکترهای منفی را دوست ندارند.

یعنی تا بهحال نقش منفی بازی نکردی؟

نه خدا را شکر.

فقط در سریال "مسافری از هند" نقشم کمی منفی به نظر میرسید اما در نهایت آن نقش را تبدیل به جوان متعصبی کردم که روی خانوادهاش تعصب دارد.

در مملکت ما اینطور جا افتاده است که اگر کسی نقش منفی بازی کند، مردم تا آخر کار، او را نفرین میکنند.

خود من هم همینطور هستم از دست نقش منفیها حرص میخورم به خصوص وقتی که بازیگر، آن نقش را خوب بازی نکرده باشد.

یادم میآید در یک فیلم از گاوصندوق پدرم دزدی کردم، چشمتان روز بد نبیند از فردای آن روز هر کسی من را میدید میگفت، آقای گودرزی از شما بعید بود (میخندد).

ماجرای بازی تو در سریال "قلب یخی" چه بود؟ چرا یکدفعه از فیلم حذف شدی؟

وقتی در سریال "قلب یخی" شروع به بازی کردم، متوجه شدم بعضی از دوستان قصد دارند از من سوءاستفادههایی کنند که این مسئله منجر به بههمخوردن رابطه من با آنها و ایجاد دعوا و مشکل شد.

همین مشکل باعث شد داستان سریال را تغییر دهند و زودهنگام در سریال کشته شوم.

اگر دقت کنید این سریال تنها کاری است که من یکدفعه از آن حذف میشوم (میخندد).ناگفته نماند منشا بیشتر مشکلات من با آن گروه، مشکلات مالی بود.

به هر حال کار کردن و رفاقت دوطرفه است اما انگار در مورد آن رابطه این اتفاق نیفتاد.

به من گفتند، نه تنها دستمزدت را پرداخت نمیکنیم بلکه تو را میکشیم، دیگران هم حرف اضافه بزنند آنها را هم میکشیم (البته در سریال) خلاصه این مسائل تمام شد.

سری دوم "قلب یخی" ساخته شد.

من دیدم دوباره عکس من روی پوستر فیلم هست.

من از همین جا اعلام میکنم من در قلب یخی دوم بازی نکرده ام و هرگونه عکس و اسمی که در این سریال از من زده شده است به دلیل فروش سیدیهایشان است.

این کار فرهنگی نیست.

روی جلد سیدی عکسی باشد که داخل پکیج، خبری از آن فرد نیست.

ما اگر مدعی هستیم کار فرهنگی انجام میدهیم و به هنرمندانمان ارزش میگذاریم نباید این کار را انجام دهیم.


دستان شکیبایی را بوسیدم

من از علاقهمندان خسرو شکیبایی بودم.

افتخار این را داشتم که دست ایشان را ببوسم و اولین کسی بودم که همراه با بیژنبنفشهخواه صدای ایشان را بازی کردم.

مدتها تمرین کردم که بتوانم صدای ایشان را دربیاورم.

شاگرد استاد نوری بودم

شنیدهام میخواهی در یک گروه موسیقی بخوانی.

درست است؟

یک صحبتهایی کردهایم.

هنوز مشخص نیست که این اتفاق بیفتد یا نه.

من به خوانندگی علاقه دارم اما فکر میکنم باید نگاهت به هنر عمیق باشد اگر میخواهی خواننده باشی یا بازیگر باید خیلی جدی حرفه مورد علاقهات را دنبال کنی.

فکر نکنیم کار هنری شوخی است و جا پای یکدیگر نگذاریم.

من در 17سالگی به کلاسهای سولفژ میرفتم، شاگرد استاد نوری هم بودم، دورههای آقای راستگفتار را هم گذراندهام.

در واقع الفبای ابتدایی موسیقی را یاد گرفتم.

همسرم پولدار است!

باتوجه به اینکه رشته تحصیلیات کارگردانی است، تصمیم نداری کارگردانی را هم تجربه کنی؟

فعلا تصمیم ندارم.

دوست دارم وقتی پختهتر که شدم و تجارب بیشتری به دست آوردم سراغ کارگردانی بروم.

فکر میکنم وقتی میخواهی در مقام کارگردان ظاهر شوی باید حرفی برای گفتن داشته باشی.

یک حرف جدید که قبلیها نزده باشند و ارزش مطرح شدن داشته باشد.

هیچوقت غم نان باعث شد در کاری که دلت نمیخواهد بازی کنی؟

نه، هیچ وقت

مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از حمید گودرزی و همسرش

مصاحبه همراه با تصاویر متفاوت از حمید گودرزی و همسرش
یعنی کسب و کار دیگری داری؟

نه.

وضع مالی خانمم خوب است (میخندد).

یعنی داماد سرخانهای؟

نه، داماد سرخانه چیست؟! از نظر من در سینمای ایران در طول سال یک تا 3 فیلم خوب ساخته میشود، یعنی 99درصد فیلمهاخوب نیست.

از کجا معلوم این 3 فیلم خوب در خانه من را بزند.

کسی هم نیستم که بروم سراغ کارگردانها و بگویم لطفا این نقش را به من بدهید.

اسپیکر سرخودم

یعنی میگویی این اتفاقها در سینمای ما پیش میآید؟ و بازیگرها باید دنبال نقش بدوند.

بله، من رودربایستی ندارم.

در برنامه هفت آقای جیرانی هم بارها گفتم میخواهم بیایم و حرفهایم را بازگو کنم اما متاسفانه این فرصت پیش نیامد.

در سینما یا باید وارد یک باند و گروه شوی یا تنها بمانی.

من جزو کسانی هستم که بدون باند و گروه خاصی کارم را ادامه دادم.

در واقع همیشه خودم اسپیکر سرخود بودم.

البته این اتفاق خوبی است که تو روی پای خودت ایستادی و تنها حامی تو خانوادهات بودند.

واقعیت هم این است که وقتی خانواده تو همراهت هستند و از تو حمایت میکنند تو با دلگرمی بیشتر کارت را ادامه میدهی و نتیجهاش میشود حمید گودرزی که مردم کارهایش را دوست دارند.

بله، اول به خدا تکیه میکنم و بعد خانوادهام و دوستان خوبی که یاریام میکنند.

ترسیدم بینیام صدمه ببیند، بوکس را کنار گذاشتم

تو با این روحیات لطیف و عاشقانهای که داری، چطور شد از بین رشتههای ورزشی سراغ بوکس رفتی؟

من 3 ماه دوره بوکس دیدم.

به دلیل بازی در سریال "مسافری از هند" این دوره را گذراندم.

اما خیلی زود این رشته ورزشی را کنار گذاشتم و ترس این را داشتم که بینیام صدمه ببیند و آروزهایم به باد برود.

اما اهل ورزش هستم هیچکس در پینگپنگ حریف من نمیشود، در فوتبال گل کوچک هم حرفهای هستم، در تیراندازی و شنا هم میتوانم با دوستان رقابت کنم.

فقط سوارکاری را تجربه نکردم، به این دلیل که میترسم از روی اسب بیفتم و دندههایم صدمه ببیند.

به نظر میآید خیلی به سلامتت توجه میکنی؟

دقیقا اینطور است.

نه به این دلیل که بازیگرم بلکه فکر میکنم همه باید با ورزش و رسیدی به خود، مراقب طول عمرمان باشیم.

کتابهایم را فروختم، چاقاله بادام گرفتم

در کودکیام بچه شر و شیطانی بودم.

یادم میآید فصل بهار بود و گوجهسبز تازه به بازار آمده بود.

به پدرم گفتم برایم گوجهسبز بخر اما نخرید.

من به مدرسه رفتم و دوستی داشتم به اسم روحی.

به من گفت اگر کتابهایمان را به او بدهیم آنها را به شکل قیف درمیآورد و در عوض آن به ما یک سیر گوجهسبز میدهد.

من هم کتابهای علوم، ریاضی و دیکتهام را به او دادم.

دوستم نامردی کرد و گفت تعداد کتابهایت کم است به جای گوجهسبز، چاقاله بادام به من داد.

خلاصه جای شما خالی آن شب یک کتک مفصل خوردم.

دعا میکنم پرچم ایران همیشه بالا باشد

در زندگیات چقدر دعا میکنی؟ منظورم این است که آدم معتقدی هستی؟

اگر خدا قبول کند خیلی دعا میکنم.

به نظرم کسی که معتقد نیست اصلا انسان نیست.

هر کسی باید در زندگی به چیزهایی معتقد باشد.

عقیده دارم نباید به کسی که به چیزی اعتقاد ندارد، اطمینان کرد.

چنین کسی را نباید به خانهات راه بدهی و باید از این طیف افراد دوری کرد.

وقتی زندگیات دچار مشکل میشود چطور با خدا راز و نیاز میکنی؟

اول میخواهم چیزی که صلاح من است برایم پیش بیاید.

چند وقت پیش رباط پایم پاره شد و همین مسئله باعث شد چند وقتی کار نکنم.

دچار تردید و دودلی شده بودم که نکند فراموش شدهام.

همان زمان از خدا خواستم هرچه صلاح من است برایم پیش بیاید و همینطور هم شد.

در کل دعای همیشگیام این است خدایا پرچم ایران و ایرانی همیشه بالا باشد.

 

 

منبع:سیمرغ

منبع:سیمرغ

<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
ود 3 ساعت پیش

اگر از جمله افرادی باشید که به سلامت خود اهمیت می دهید و دائم به دنبال یک ساعت و نبض خود هستید تا ضربان قلب خود را اندازه بگیرید یا اینکه در حال مراقبت از بیماران قلبی هستید که ضربان قلب ان ها برایتان اهمیت دارد با برنامه امروز پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، همراه ...

اگر از جمله افرادی باشید که به سلامت خود اهمیت می دهید و دائم به دنبال یک ساعت و نبض خود هستید تا ضربان قلب خود را اندازه بگیرید یا اینکه در حال مراقبت از بیماران قلبی هستید که ضربان قلب ان ها برایتان اهمیت دارد با برنامه امروز پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، همراه باشید.

Instant Heart Rate

Instant Heart Rate یک برنامه ی فوق العاده مناسب برای پرستاران و شماست تا بدانید ضربان قلبتان چگونه کار می کند

این برنانه توسط گروه بزرگی از پزشکان پرستاران و کاربرانی چون خود شما تایید شده است و به تعداد بسیار زیادی مورد پسند و دانلود کاربران قرار گرفته است

روش کار با نرم افزار هم راحت است کافیست که انگشت خود را بر روی لنز دوربین بگذارید تا این برنامه برای چند ثانیه ضربان لب شما را محاسبه کند.

Instant Heart Rate6

برنامه Instant Heart Rate بر روی موبایل هایی که قابلیت فلش دارند بسیار بهتر کار می کند اما در هر نوع گوشی موبایل مبتنی بر اندروید قابل اجراست . گفتنیست این برنامه علاوه بر سنجش میزان ضربان قلب میزان استرس شما را تشخیص میدهد .

Instant Heart Rate4

در انتها می توانید اطلاعات کسب شده را برای دیگران همچون پزشکتان به اشتراک گذارید

Instant Heart Rate2

اگر برای سلامتیتان ارزش قائلید همین الان این برنامه را نصب کنید

نصب برنامه Instant Heart Rate از فروشگاه گوگل


منبع: برسام <

:: موضوعات مرتبط: دانلود , نرم افزار و بازی , ,
:: برچسب‌ها: ضزبان قلب , دانلودنرم افزار , دوربین گوشی ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه ...


به گزارش زلال نیوز ، کامپیوترهای خانگی مشکلات بسیار کوچک زیادی دارند که هر کدام آن ها راه حل های ساده مخصوص خودشان را دارند . بسیاری از مشکلات کامپیوترها را می توان خیلی ساده و با چک کردن چند سیم و یا قطعه کوچک حل کرد و این درحالی است که برخی از افراد برای کارهای کوچک نیز به متخصین مراجعه می کنند که این کار واقعا نیاز نیست

در این مطلب به پنج مشکل متداولی که ممکن است برای سیستم شما رخ دهد اشاره می کنیم: * اولین ایرادی که ممکنه رخ بدهد این است که دکمه روشن کردن (Power)سیستم را میزنید اما در کمال تعجب می بینیند که اتفاقی نمی افتد و سیستم روشن نمیشود در این زمان مشکل ممکن است از تامین برق سیستم باشد، راه حل های رفع این ایراد، چک کردن تمام اتصالات مثل دکمه روشن کردن سیستم، کلید روشن و خاموش منبع تغذیه،دوشاخه برق، و خود کابل باشد و اگر مشکل از خود منبع تعذیه بود، آن را با یک منبع نو و قوی تر جایگزین کنید. *صدای غیرطبیعی ازداخل کیس می تواند مشکل برخی از کاربرا باشد

اما رفع این عیب با چک کردن همه فن های سیستم از جمله فن سی پی یو، فن اضافی روی بدنه کیس، فن پاور، فن رویVGA (کارت گرافیک) و روغن کاری و تمیز کردن آن ها انجام شود و در صورت نیاز هم تعویض آن ها با فن های نو و سالم را در دستور کارتان قرار دهید. *ایراد بعدی، ممکن است در همان صفحه اول، پیغامی را در پایین صفحه مشکی مشاهده کنید مبنی بر اینکه کلیدF1کیبورد را بزنید

یکی از دلایل این خطا می تواند ضعیف شدن باتری روی مادربرد باشد، که با تعویض این باتری لیتیومی که به باتری CMos مشهور و شبیه باتری ساعت است و بعد از چند سال ممکن است ضعیف شده باشد، خطا رفع خواهد شد

یکی دیگر از نشانه های ضعیف شدن باتری بهم ریختن ساعت و تقویم سیستم است

از دیگر روش های رفع پیغام این خطا، بررسی اتصال کابل ها مثل کابل فلاپی و حتی اتصال صحیح کیبورد درحالت پورتPS2 (پی اس تو) می تواند منجر به رفع این پیغام و بوت شدن سیستم شود. *خطای دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید دستور به ریست کردن سیستم است

دلیلِ این خطا می تواند از اجرای Hibernate یاخواب زمستانی به مدت طولانی و نداشتن فضای خالی روی درایواصلی باشد،راه حل عملی و بهترین گزینه پیش روی شما ریست کردن دستگاه است البته با اینکار پنجره های باز شما بسته خواهند شد. *مشکل بعدی این است که سیستم روشن شده است اما تصویری را به شما نشان نمی دهد

راه حل این مشکل بیشتر به کارت گرافیک بر میگردد، البته بازدید و کنترل کابل اتصالی مانیتور به کارت گرافیک، برق مانیتور، خراب شدن یا سوختن خود صفحه نمایش و پشتیبانی مانیتور از رزولوشن (Resolution) انتخاب شده هم می تواند این مشکل را حل کند

منبع:مشرق نیوز

<

:: موضوعات مرتبط: رایانه و فناوری اطلاعات , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

علت قسم خوردن خداوند به انجیر و زیتون چیست؟

علت قسم خوردن خداوند به انجیر و زیتون چیست؟

خداوند متعال در قرآن به زیتون و انجیر قسم یاد کرده است که مفسرین برای آن جواب های ارائه کرده اند اما سوای تفسیرهای که برای این قبیل قسم ها در قرآن آمده است، چرا قرآن به زیتون و انجیر قسم یاد کرده است؟آیا به خاطر فواید غذایی آنهاست؟پرسش را در دو بخش بررسی می کنیم:

اول : حکمت و فلسفه سوگند در قرآن ؛
دوم: سوگند قرآن به انجیر و زیتون و حکمت آن.

اول: چرا خدا سوگند یاد کرده است؟
مفسران و صاحب نظران علوم قرآنی دلایل متعددی را برای قسم های قرآن بر شمرده اند که با بررسی آنها مطلب روشن می گردد:

۱ ـ برخی قائلند سوگندهای قرآن به خاطر نشان دادن عظمت و تاکید بر مطلبی است که بعد از قسم می آید. یعنی این مطلبی که دنباله ی آیات معمولا بیان می کند؛ مطلب مهمی است.

۲ ـ حکمت دوم قسم های قرآن این است که گاهی خداوند می خواهد عظمت آن مطلبی را که به آن سوگند یاد کرده، نشان دهد.

همچنین سوگندهای قرآن فکر وعقل انسان را توسعه می دهد؛ در واقع تمام هستی را جولانگاه فکر و بشر قرار می دهد و وی را در عالم محسوسات و مادی عالم غیب به پرواز در می آورد زمین و خورشید و ستارگان و کهکشان ها وحتی انجیر و زیتون را در برابر فکر او عرضه می کند تا همه و همه را مورد مطالعه قرار دهد و با تحقیق و دقت آنها را بررسی کند.

۳ ـ احتمال دارد که در سوگندهای قرآن « رَب » در تقدیر است، یعنی « والفجر » در اصل «رب الفجر» بوده، یعنی سوگند به پروردگار سپیده دم و اصولا هر جا خداوند به امور مادی قسم می خورد یک « رب » در تقدیر است. مثلا سوگند به پروردگار خورشید، سوگند به پروردگار ماه و ….

در نتیجه می توان این سه احتمال را با هم جمع کرد، زیرا با هم منافاتی ندارند، به هر حال سوگندهای قرآن هم اشاره به عظمت مطلبی که به آن قسم یاد شده وهم عظمت مزلبی که برایش قسم خورده دارد و هم بر عظمت خالق آنها ناظر است. بنابراین قسم ها و سوگندهای قرآن برایاثبات راستگویی خداوند تبارک و تعالی نیست؛ بلکه برای نشان دادن عظمت اینگونه مطالب و اهمیت آنهاست.

دوم: چرا خداوند به انجیر و زیتون قسم خورده است؟
یکی از قسم های قرآن، قسم به انجیر و زیتون است که مفسرین احتمالاتی در مورد این دو قسم ذکر کرده اند، مانند:

الف ــ منظور از «تین»، کوهستانی است که « دمشق» بر بلندی آن واقع شده؛ و منظور از «زیتون» کوهستانی است که «بیت المقدس» بر بالای یکی از کوهایش بنا شده است. اطلاق نام دو میوه ی «انجیر» و «زیتون» بر این دو کوه، شاید برای این بوده که این دو میوه در این دو منطقه می روید و سوگند خوردن به این دو منطقه هم شاید به خاطر این بوده که عده ی بسیاری از انبیاء در این دو منطقه مبعوث شده اند.

ب ــ برخی «تین» و «زیتون» را اشاره به دو دوران حضرت آدم و حضرت نوح(ع) می دانند؛ چرا که لباسی که آدم و حوا در بهشت پوشیدند از برگ درختان انجیر بود و در پایان طوفان نوح، شاخه ی ریتونی از آب بیرون آمد که نوح فهمید طوفان پایان یافته است.
ج ــ در روایتی وارد شده که «تین» مدینه و «زیتون» بیت المقدس است. البته احتمالات دیگری در این باره ذکر شده است.

د ــ مقصود دو میوه ی معروف می باشد. اگر این دو قسم را بر معنای ابتدایی آنها حمل کنیم یعنی « انجیر» و «زیتون» دو میوه ی معروف؛ باز سوگند با معنایی است. زیرا انجیر وزیتون دارای ارزش غذایی فراوانی است که غذاشناسان و پزشکان فوائد بسیار را برای آنها بر شمرده اند که برخی از آنها را دراینجا مطرح می کنیم:

زیتون:
بی شک تمامی میوه هایی که خداوند منان آفریده، ارزشمند است، ولی نباید تردید کرد که برخی از آنها از لحاظ ارزش و خاصیت غذایی، به نوعی بر دیگری برتری دارند؛ در این میان «زیتون» از جمله میوه هایی است که هم دارای خاصیت غذایی، و هم ارزش دارویی و هم منبعی برای سوخت و ایجاد روشنایی است، از برگ و هسته ی آن نیز استفاده می شود.به گفته برخی متخصصین زیتون معجزه گراست وبرای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله درمان نقرس، تصلب شرائین، فشار خون و دردهای عصبی موثر است.

نکته ی قابل توجه اینکه در میان مواد غذایی چه نباتی و چه حیوانی، هیچ ماده ی غذایی به اندازه ی زیتون دارای «پتاسیم» نیست، و اگر بدانیم «پتاسیم» چیست و چه نقشی در حفظ حیات ما دارد، خواهیم فهمید چرا باید زیتون را مورد توجه قرار داد.به طور خلاصه، «پتاسیم» در سازندگی عظلات بدن و انرژی بدن موثر است و در ساختمان ترشحات غدد داخلی بدن به کار رفته است که در حفظ نیروی فعال و نشاط زندگی لازم است از طرفی کمبود «پتاسیم» در بدن، رشد را متوقف می سازد پلکها متورم می شود و دستگاه تنفس دچار اختلال می شود.

«پتاسیم» در فعالیت و قدرت تصفیه و شستشوی سلول های کبدی، موثر است و موجب می گردد کبد مواد سمی و اوره و اسیداوریک را بهتر وبیشتر از خون گرفته خارج نماید.«پتاسیم» در قدرت دفعی کلیه ها نقش اساسی دارد و موجب فعالیت بیشتر کلیه ها و دفع مواد سمی از خون می گردد و بدین لحاظ «پتاسیم» را یکی از داروها و درمان کننده بیماری های کلیه می دانند.«پتاسیم» حتی در ساختمان گلبول های قرمز خون وجود دارد و در فعالیت و سازندگی و حفظ آن اثر دارد.
غیر از پتاسیم ـ که وجودش برای ادامه ی حیات و حفظ تندرستی ما ضروری است ـ مواد معدنی دیگری چون فسفر،کلسیم، منیزیم، آهن در زیتون وجود دارد که هر کدام نقش شگرف و سازنده ای در زندگی ما دارند.

انجیر
«انجیر» نیز میوه ای است که جنبه ی دارویی فراوانی دارد و چیز زائدی ندارد و تمامش خورده می شود غذای لطیف و سریع الهضم است ولینت طبع می آورد، بلغم را تحلیل می دهد و کلیه ها را پاک و سنگ مثانه را از بین می برد و راه کبد و سپرز را باز می کند و بدن را فربه می سازد.

«انجیر» دارای مواد و ترکیبات غذایی و دارویی سبک و خوشخوراک است که تازه و خشک آن، گوشت، هسته و پوستش برای همه و هر سنی قابل استفاده و گواراست.

در روایتی از امام رضا علیه السلام آمده است: « انجیر بوی دهان را می برد، لثه ها و استخوان ها را محکم می کند، مو را می رویاند، درد را بر طرف می سازد، و با وجود آن نیاز به دارو نیست، و همچنین می فرماید: انجیر شبیه ترین میوه به میوه ی بهشتی است.»

انجیر حاوی مقدار زیادی «فسفر» می باشد که در تقویت هوش و حافظه بسیار موثر است نیز سرشار از «پتاسیم» که برای سلامتی کودکان ضعیف و کم خون و بی اشتها مفید می باشد، مقدار قابل توجهی، کلسیم دارد، که هم سازنده ی خون و استخوان و هم در ایجاد عضلات بدن و نیروی اعصاب و افزایش قدرت جسمانی موثر است.امروزه کارخانجات بزرگ داروسازی، از مواد موجود در انجیر و خواص حیاتی آن برای ساخت داروهای لازم جهت درمان و دفع سموم بدن استفاده می کنند.

بنابراین:
با در نظر گرفتن کلام مفسرین و صاحب نظران و توجه به فوائد غذایی سرشار «زیتون» و «انجیر» می توان گفت: قرآن با سوگند به این دو میوه توجه و حس کنجکاوی انسان را نسبت به این دو غذا جلب کرده است و شاید یکی از حکمت های مهم سوگند قرآن به این دو میوه به اهمیت و ارزش غذایی آن باشد.

 

برگرفته از تیتر یک

<

:: موضوعات مرتبط: اسلامی , قرآن , ,
:: برچسب‌ها: قسم خوردن خداوند , انجیر و زیتون , قرآن ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

عرش نیوز :
به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران قیمت روز موبایل در برندهای مختلف به شرح زیر است.

قیمت انواع تلفن همراه

برند

مدل

قیمت (تومان)

Samsung

Galaxy S III I9300 - 16GB

1.950.000

Samsung

Galaxy Note II N7100- 16GB

2.430.000

Samsung

Galaxy S Duos S7562

890.000

Sony

Xperia Acro S

1.380.000

Sony

Xperia P

1.020.000

Sony

Xperia SL

1.280.000

Sony

Xperia U

710.000

Sony

Xperia Sola

790.000

Sony

Xperia E Dual

680.000

Sony

Xperia TX

1.640.000

Sony

Xperia Tipo Dual

490.000

Nokia

Asha 305

300.000

Sony

Xperia J

790.000

LG

Optimus L7 P705

710.000

LG

Prada 3 - P940

890.000

<

:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , قیمت روز , معرفی , موبایل , ,
:: برچسب‌ها: قیمت روز موبایل , محبوب ترین مدل های موبایل ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

Internet.Lock

امروزه با کشیده شدن اینترنت به خانه ها و منازل و نفوذ بیشتر آن در میان خانواده ها اکثر والدین با این مشکل رو به رو هستند که نمی خواهند فرزندان خود وارد اینترنت شوند و یا حداقل در زمان هایی خاص این محدودیت را برای فرزندان اعمال کنند. راه های گوناگونی وجود دارد که این محدودیت ها اعمال شود اما یکی از ساده ترین راه ها استفاده از نرم افزارها موجود در این زمینه است. Internet Lock نام نرم افزاری قدرتمند و مناسب برای این دسته از کاربرانی است که قصد دارند اینترنت را برای کاربران دیگری که از یک رایانه استفاده می کنند به نوعی قفل یا از دسترس خارج نمایند. این ابزار با داشتن انواعی از تنظیمات و اعمال انواع محدودیت ها انواع سایت های مختلف را از دسترس خارج کرده و یا حتی به طور کامل اینترنت را قفل می نماید.

این نرم افزار که با انواع مرورگرها سازگاری داشته و می تواند با انواع پروتوکل هایی که برای برقراری اینترنت استفاده می شوند هماهنگی پیدا کند توانایی شناسایی و سازگاری با تمامی مدل های کانکشنی را هم دارد و به همین دلیل استفاده از تمامی قسمت های نرم افزار بسیار آسان خواهد شد. امکان زمان بندی قطع دسترسی به اینترنت هم از امکانات جالب این ابزار است ؛ Internet Lock که از واسط کاربری بسیاری ساده ای بهره می برد به سادگی قابل استفاده بوده و به همین دلیل والدین به راحتی می توانند از این بزار استفاده کنند. این ابزار همچنین از حجم بسیار مناسبی هم بهره می برد که ارزش دانلود این ابزار را افزایش می دهد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Internet Lock:
- سازگار با انواع مرورگرها و نرم افزار رایج اینترنتی
- امکان از دسترس خارج نمودن سایت ها و اینترنت
- امکان زمان بندی عملکردها
- ایمن سازی و از دسترس خارج کردن با قرار دادن پسورد
- استفاده بسیار آسان از نرم افزار
- عدم نفوذ پذیری نرم افزار
- سازگاری با انواع پروتوکل ها و امکان محدود کردن نرم افزار از طریق پورت ها
- هماهنگی با انواع کانکشن ها
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب ۷
- و …

دانلود از لینک مستقیم
پسورد: ندارد
منبع: آسان دانلود

<

:: موضوعات مرتبط: دانلود , نرم افزار و بازی , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار , دسترسی به اینترنت , محدود ,
:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

دانلود Adobe.Flash.Player.11.5.502.110.ie]

نرم افزار کاربردی برای رایانه شما


<

:: موضوعات مرتبط: دانلود , نرم افزار و بازی , ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
سرویس فرهنگی «فردا»: چندی است که موهبتی شامل حال همه‌مان شده است و آن هم ارائه یک الگوی کاربردی و معنوی برای روی آوردن به سبک زندگی اسلامی در روزمره حیات خویش است. انتشار کتاب «مفاتیح الحیاة» از سوی مرکز نشر اسراء گامی مهم و مستحکم در جهت جریان یافتن مؤلفه‌های الهی و زندگی به سبک و سیاق مورد نظر و مورد پسند پروردگار بوده و علامه جوادی آملی این‌بار بیش از هر زمان دیگر نسخه‌ای کارکِردی را روانه منزل و مأوای همه‌گان کرده و با ادبیاتی روان و ساده، کلیدهای حیات طیب و طاهر را در کلام معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) به ما نشان داده است. در زیر، بخشی از این کتاب را با موضوع ذکر و فکر گناه می خوانید:

هرگاه فکر گناه بر کسی هجوم برد، نباید آن را انجام دهد، بلکه با پناه بردن به خدا و توکل بر او از دام شیطان رهایی یابد، امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: کسی که به فکر گناه افتاد، انجام ندهد؛ زیرا چه بسا بنده‌ای در حضور خدا مرتکب گناهی می‌شود و خدای بزرگ می‌فرماید: به عزت و جلالم قسم، از این پس تو را نمی‌آمرزم.

ذکر خدا راه رهایی از گناه: کسی که از خود غافل شود، شیطان از او غافل نیست. پس انسان باید حسابگر خویش باشد و از سرمایه خود به خوبی بهره گیرد.

امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید: شیطان توان وسوسه کردن بنده‌ای را ندارد، جز آنکه او را از یاد خدا اعراض کند و فرمانش را سبک شمرد و به نافرمانیش روی آورد و آگاهی خدا از اسرارش را فراموش کند، و نیز فرمود: هرگاه شیطان وسوسه‌ات می‌کند تا از راه حق گمراهت کند و خدا را از یادت ببرد، پس از او به خدا پناه ببر [و بر خدا توکل کن]، که او به کمک حق بر باطل آید و مظلوم را یاری رساند؛ چرا که خود فرمود: شیطان بر مومنان و بر کسانی که بر خدا توکل کنند سلطه‌ای ندارد.

به فرموده امیرمؤمنان (علیه‌السلام): مطمئن‌ترین فرصت برای تهاجم شیطان، زمانی است که کسی گرفتار وسوسه گناهانی مانند عُجب و خودپسندی و خودبسندی [و …] شده و مدح و ثناگویی و تملق دیگران را درباره خود دوست بدارد [و از این حالت‌ها به خدا پناه نبرد].

نکته‌: یاد خدا و پناهندگی به او بهترین راهکار رهایی از دام شیطان است؛ چون هیچ زمان و زمینی خالی از حضور خدا نیست، هیچ زبانی هم نباید ساکت و خاموش از یاد خدا باشد؛ زیرا نیاز بشر دائمی است و بهترین عامل رفع نیاز، یاد خدای بی‌نیازی است که همواره در صدد رفع حاجت نیازمندان است، از این رو اگر در زمان یا مکان یا با زبانی از این فرصت استفاده نشد جز حسرت محصولی نخواهد داشت.

مصداق ذکر: امام صادق (ع) می‌فرماید: ذکر خدا، تنها گفتن «سبحان‌الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اکبر» نیست، بلکه ذکر خدا، به این است، ‌هرگاه به چیزی فرمان دهد پیروی کنی و از چیزی نهی کند ترکش کنی.
 
همان طور که اصل ذکر در اسلام توصیه شده است، کیفیت آن نیز بیان شده است که ذاکر باید از ذکر مأثور از شارع مقدس بهره گیرد و هرگز به دنبال ذکر اختراعی نرود، چنان که سفارش بزرگان اهل معرفت نیز همین است. ذکر مأثور هر چند با زبان یا قلم باشد، عملی صالح است؛ ولی هرگز سید اعمال صالح نخواهد بود، بلکه ذکر قلبی ـ که بر همه اعضا اشراف دارد و ذاکر بودن رضای الهی، قبض و بسط، اخذ و اعطا و بطش و نشط ندارد ـ سیادت همه کارهای صالح حتی ذکر زبان یا قلم را عهده دار خواهد بود؛ یعنی در سیرت و روش خود انصاف و مواسات دارد و حیثیتی غیر از حیثیت دینی ندارد، پس ذکر آنها ذکر خداست.

امام صادق (ع) می‌فرماید: کسی که زیاد به یاد خدا باشد، خدا او را در سایه بهشتش جای دهد.

نکته: کثرت ذکر خدا، دشمن او را دفع و منع می‌کند؛ زیرا ابلیس با همه سپاه و ستاد داخلی و خارجی خود در صدد وسوسه و نفوذ در حریم دل است که با ذکر مدام می‌توان او را رجم کرد و مانع نفوذ او شد، چنانکه از آسیب‌های او نیز رافع است؛ زیرا اگر در اثر سستی شخص، شیطان در او نفوذ کرد می‌توان اثر تلخ پدیده آمده را با کثرت ذکر رفع کرد، همچنین وسیله جذب است؛ زیرا جذب یاد خدا نسبت به بنده، مرهون یاد خدا بودن است. بنابراین باید دائما به یاد پروردگار بود، تا از این برکات فراوان بهره ‌مند شد. اگر چنین شد، خوف الهی سراسر وجودش را فراگیرد و دلش نرم و درونش آرام شود و اشک شوقش از دیده فرو ریزد.
<

:: موضوعات مرتبط: اسلامی , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1391 | نظرات ()