نوشته شده توسط : مرتضی

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»، این روزها اتاق کوچک کاهگلی مادر سرد است و خاموش؛ دیگر نه سماوری روشن است و نه صدای قرآن مادر شنیده می‌شود.

دیگر مادربزرگ نیست که روبروی مدرسه بنشیند و دانش‌آموزانی که با اشتیاق برای کسب علم و دانش می‌کوشند را نظاره کند و لبخند بر لب آورد.

اکنون ماه‌هاست که مادربزرگ 80 ساله روستای نسر در 15 کیلومتری شرق رباط سنگ از توابع جلگه رخ در استان خراسان رضوی، در آغوش خاک آرمیده است اما یادش هیچگاه فراموش نمی‌شود.

 این مادر 80 ساله، فاطمه حسین پور است؛ مادری که در سانحه تصادف "علی‌اکبر جاهد" پسر بزرگش را از دست داد.

او پس از این جریان به رغم آنکه در یک روستا به تنهایی زندگی می‌کرد، دیه فرزندش را به مدرسه‌سازی اختصاص داد و برای دانش‌آموزان روستا، یک دبستان ساخت.

خانم حسین‌پور سهم عروسش از دیه را داد و مابقی را وقف مدرسه‌سازی کرد؛ همیشه می‌گفت: «این مدرسه مثل عروسم زیباست و دانش‌آموزان مدرسه نیز نوه‌هایم هستند».

محمدرضا حافظی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در خصوص این بانوی مدرسه‌ساز به خبرنگار فارس می‌گوید: خانم حسین‌پور مادر مهربان و بخشنده‌ای بود که بعد از فوت فرزندش، با اشتیاق و علاقه وافر به ساخت مدرسه پرداخت.

وی ادامه می‌دهد: وقتی به عملکرد و زندگی خیرین مدرسه‌ساز می‌نگرم، مشاهده می‌کنم که زندگی هر کدام از آنها عبرت انگیز است.

به گزارش فارس، این بانوی مدرسه‌ساز در آخرین روزهای سال 90 برای همیشه چشمان مهربانش را بست و در کنار فرزندش آرام گرفت.

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 594
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
ادامه مطلب<

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 655
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

بولتن نیوز: "دیوید بارنت" عکاس خبری مشهور امریکا یکی از عکاسانی است که حوادث بهمن 1357 را با دوربین خود ثبت و روایت مصوری از انقلاب ایران تهییه کرده است.

دیوید بارنت، عکاس خبری مشهور امریکایی که پرتره کلوزآپ وی از رهبر انقلاب به عکس برگزیده نشریه تایمز در سال 1979 بدل شد در خلال حوادث انقلاب بهمن 1357 به ایران سفر کرد. وی عکس های خود از حوادث این دوران را بعدها در مجموعه ای با عنوان 44 روز از زمان خروج شاه از ایران تا پیروزی انقلاب منتشر کرد.

 

 



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 
<

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , ایران و جهان , اسلامی , دیدنی ها وشنیدنیها , ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
تیم فوتبال استقلال ایران در دیدار سوم خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در یک دیدار سخت و نفس گیر با وجود این که بازی را به الهلال عربستان واگذار کرده بود توانست در ریاض این تیم نام آشنای هربستانی را با دو گل در خانه شکست دهد تا ضمن کسب سه امتیاز کامل این دیدار صدر جدول گروه مرگ را از آن خود کند تا مسیر صعود آبی‌های تهرانی هموارتر از قبل شود.

به گزارش رجانیوز، استقلال ایران در سومین دیدار خود در چارچوب رقابت‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در ریاض عربستان توانست با گلهای پژمان منتظری و آرش برهانی تیم فوتبال الهلال را در حضور هوادارانش شکست دهد تا با سه امتیاز ارزشمند این دیدار صدر جدول را از آن خود کند تا بازی‌های دور برگشت مسیر آسانی را برای راهیابی به مرحله حذفی پیش رو داشته باشد.

در نیمه نخست این دیدار الهلال برتری محسوسی نسبت به استقلال داشت ولی با این حال استقلال هم چندان دست و پا بسته نبود و در چند صحنه می‌توانست دروازه الهلال را باز کند که بی دقتی مهاجمان استقلال مانع از فروپاشی دروازه الهلال شد. با این وجود استقلالی‌ها در نیمه نخست با نتیجه تساوی بازی را به پایان رساندند تا نماینده سرشناس عربستان در خانه برابر استقلال متوقف شود.

در نیمه مربیان تیم فوتبال الهلال فشار خود بر روی دروازه استقلال را دوچندان کرد تا در این بازی خانگی از امتیاز میزبانی نهایت استفاده را ببرد تا سه امتیاز کامل این بازی را به دست آورد اما در پایان نماینده سعودی ها به این آرزو دست پیدا نکرد.

الهلال در ابتدای نیمه دوم نبض بازی را مجددا در دست گرفت و فشار زیادی روی دروازه استقلال ایجاد کرد.حملات پی در پی بازیکنان الهلال عرصه را بر بازیکنان استقلال تنگ کرد تا آنها با تجمع در محوطه جریمه از دروازه خود محافظت کنند اما در دقیقه 68 یاسر قحطانی با ارسال توپ برای الشهرانی، او را صاحب توپ کرد و الشهرانی با یک پاس رو به بیرون در داخل محوطه جریمه استقلال به سالم الدوساری، او را صاحب توپ کرد تا این بازیکن با یک بغل پای دقیق دروازه استقلال را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود الهلال شود.

پس از این گل بازیکنان استقلال از لاک دفاعی خارج شدند که نتیجه این اقدام و تعویض های طلایی قلعه نویی با برتری شاگردان آبی پوش قلعه نویی همراه شد.در دقیقه 80 ارسال یک ضربه کاشته از مجتبی جباری با ضربه سر بسیار خوب پژمان منتظری همراه شد تا حساب کار یک بر یک مساوی شود.در دقیقه 85 آرش برهانی در شرایط تک به تک قرار گرفت و با یک ضربه فنی دروازه ی الهلال را برای بار دوم باز کرد تا حساب کار دو بر یک به سود استقلال شود.در دقیقه 88 شهرانی در مصافی تک به تک با مهدی رحمتی قرار گرفت که ضربه او را مهدی رحمتی بخوبی دفع کرد.

در ادامه تلاش بازیکنان الهلال تلاش زیادی کردند تا کار را به تساوی بکشانند اما دفاع هوشیارانه ی استقلال مانع از گلزنی الهلال شد تا آبی پوشان ایران انتقام دو تیم ایرانی دیگر را که روز گذشته برابر رقبای عربستانی شکست خورده بودند را بگیرند.

در دیگر بازی این گروه، العین امارات برابر الریان با دو گل ژیرس اوکوکو و آلکس بروسکه در دقایق 34 و 70 برابر تک گل دقیقه 32 نیلمار برای الریان قطر به برتری رسید.با نتایج امروز استقلال با هفت امتیاز در صدر جدول گروه چهارم قرار گرفت و پس از این تیم، العین با شش امتیاز و الهلال با سه امتیاز در رده های دوم و سوم ایستادند. همچنین الریان با همان یک امتیاز در رده چهارم باقی ماند.

ليگ قهرمانان آسيا گروه D 
 تيمبازيهابردمساویباختگل زدهگل خوردهتفاضل گلامتياز
1استقلال32107437
2العين امارات32015416
3الهلال3102561-3
4الريان3012583-1

 

<

:: موضوعات مرتبط: ورزشی , باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

به گزارش خبرگزاری فارس صرف مارچوبه پوست‌کنده با سس مخصوص و کره ممکن است در نگاه نخست فقط غذای سنتی آلمان باشد اما در زمان جنگ جهانی دوم که مردم این کشور برای داشتن قهوه نیز با مشکل مواجه بودند و از مارگارین به جای کره استفاده می‌کردند. خوردن این وعده غذایی اهمیت ویژه‌ای می‌یابد.

«مارگوت وولک» یکی از افرادی است که در آن زمان به چنین غذایی دسترسی داشت. در واقع مارگوت یکی از 15 زن جوانی بود که ناچار بودند به مدت 2 سال و نیم غذای «آدولف هیتلر» دیکتاتور نازی را بچشند تا مسمومیت و آلودگی نداشته باشد. به عبارتی این افراد پیشمرگان هیتلر بودند.

هفته‌نامه آلمانی «اشپیگل» درباره وولک چنین می‌نویسد: وی منشی 24 ساله‌ای بود که در زمستان 1941 پس از بمباران آپارتمان والدینش به منزل مادرشوهرش در دهکده‌ای که هم‌اکنون با نام «پارسز» در لهستان قرار دارد، نقل مکان کرد.این منطقه سر سبز بود و مارگوت در خانه‌ای با باغی بزرگ زندگی جدیدی را آغاز کرد اما داستان از آنجا شروع شد که این خانه کمتر از 3 کیلومتر با منطقه‌ای موسوم به «ولفز لیر» فاصله داشت؛ جایی که هیتلر آن را برای استقرار دفاتر جبهه‌های شرقی خود انتخاب کرده بود.

وولک در ادامه گفت که شهردار این دهکده یک نازی پیر بود و اندکی پس از اینکه وولک وارد این وارد دهکده شد، نیروهای اس‌اس از وی خواستند تا با آنها برود. نظامیان او و شماری از زنان جوان را به سرباز خانه‌ای نزدیک «کراوسن‌دورف» - جایی که (غذای هیتلر) در 2 طبقه آماده می‌شد، بردند و به اتاقی با ظروفی پر از سبزیجات، سس، رشته و... منتقل شدند.

این پیرزن 95 ساله آلمانی افزود: «هیتلر گیاه‌خوار بود از این رو هرگز در این غذاها گوشت وجود نداشت و البته غذاها بسیار لذیذ بودند اما نمی‌توانستیم از آنها لذت ببریم.»

شایعاتی مطرح بود مبنی بر اینکه متفقین قصد دارند هیتلر را مسموم کنند.از این رو غذاها را پیش‌مرگان می‌چشیدند و پس از اینکه سلامت غذا تائید می‌شد، سربازان اس‌اس آن را به دفتر مرکزی می‌بردند.

از این رو یکی از نیروهای اس‌اس هر روز صبح ساعت 8 صبح مارگوت را بیدار می‌کرد. به عبارتی هر وقت که هیتلر در ولفز‌لیر بود، کار مارگوت نیز شروع می‌شد. با این حال وی هرگز هیتلر را ندید.

به این ترتیب زنی که از پیوستن به گروه دختران هیتلر – نمونه دخترانه‌ای از جوانان هیتلری – سر باز زده بود و پدرش نیز به حزب نازی نپیوسته بود، عملا به یکی از کمک کنندگان به هیتلر تبدیل شد.

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 491
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
<

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

به گزارش وبگردی به نقل از ایسنا، استقلال در سومین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا دست به کار بزرگی زد و موفق شد با نتیجه‌ دو بر یک الهلال عربستان را در ورزشگاه خانگی این تیم شکست دهد تا با هفت امتیاز به تنهایی در صدر جدول رده‌بندی گروه «مرگ» قرار گیرد.


sp_218_1.jpg

زلاتکو، سرمربی الهلال در نشست خبری بعد از بازی استقلال را شایسته پیروزی در این دیدار ندانست.

سرمربی کروات آبی پوشان الهلال که به شدت از این شکست غیر منتظره ناراحت بود، این گونه سخنان خود را آغاز کرد: باید به تیم ایرانی تبریک بگویم اما آنها شایسته پیروزی در این دیدار نبودند. در 75 دقیقه نخست عملکرد خوبی داشتیم. کاملا بر بازی مسلط بودیم و توپ و میدان را در اختیار داشتیم، اما از فرصت‌های خود نتوانستیم استفاده کنیم. مطمئنا تنها در صورت استفاده از فرصت‌ها می‌توان برابر تیم بزرگ به پیروزی رسید.

او افزود: در دیدارهای آینده اشتباهات خود را برطرف خواهیم کرد. در دیدار برابر استقلال با همان تاکتیک دیدار برابر الاتحاد به میدان رفتیم. تنها تغییر ما بازی دادن به شلهوب از ابتدا بود. می‌خواستیم با بازی دادن به این بازیکن با پاس‌های کوتاه و بازی زمینی خود را در موقعیت گلزنی قرار دهیم. ایرانی‌ها از توپ‌های عرضی به خوبی استفاده می‌کنند. از بازیکنان خواستم که چنین بازی را در دستور کار خود قرار ندهند ، اما آنها در بعضی از دقایق احساسی عمل کردند و چنین سبکی را در دستور کار خود قرار دادند. از شاگردانم خواستم که یاسر القحطانی در نوک حمله تنها نگذارد و به او نزدیک شود که این هم عملی نشد.

او افزود: شاگردانم 75 دقیقه بر روی حریف فشار آوردند. بعد از گلی که به ثمر رساندیم، قوای بازیکنان تحلیل رفت. آنها تلاش زیادی در این دیدار داشتند. می‌توانستیم پس از به ثمر رساندن گل خود از ضد حملات نهایت استفاده را ببریم. ایرانیها بر خلاف تیم ما از تجربه زیادی برخوردار هستند.

<

:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
<

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 357
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
دوره تحصیل تا اخذ مدرک دیپلم در ایران دوازده سال است که البته طی سال‌های 1371 تا 1391، دوره اخذ دیپلم یازده ساله شد و یک سال برای دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل داشتند، به عنوان دوره پیش‌دانشگاهی در نظر گرفته شد.

هم‌اکنون با ایجاد نظام جدید آموزشی «3ـ3ـ3ـ3»، هر دانش‌آموز باید دوازده سال تحصیل کند، تا بتواند مدرک دیپلم را دریافت کند.

تصاویر زیر، مدرک دیپلم متعلق به بیش از 60 سال پیش است که البته تصویر افراد و نام آنها را حذف کردیم.

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
به گزارش مشرق، اسفندماه سال ۱۳۸۷ مالکیت باشگاه پرطرفدار نساجی مازندران به مهدی پرهام معاون اقتصادی فعلی باشگاه استقلال تهران واگذار شد. مهدی پرهام در شروع کار اعلام کرد قصد دارد در کنار احیا کردن تیم قدیمی و ریشه‌دار نساجی به منافع اقصادی هم برسد چرا که فوتبال در دنیای امروز صنعتی سودآور و درآمدزاست.

برنامه پرهام که شغل اصلی‌اش تجارت در زمینه فولاد است، ساخت استادیوم و کمپ مجهز بود تا با استفاده از موقعیت جغرافیایی مازندران که منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هوا است تیم‌های داخلی و خارجی را ترغیب کند تا اردوهای تدارکاتی پیش از فصل و نیم‌فصل خود را در کمپ نساجی مازندران برگزار کنند تا از این راه علاوه بر پرداخت هزینه‌های باشگاهداری به سود قابل توجهی دست یابد.


بازیکن تعویضی نساجی برای ورود به بازی ساق‌بند نداشت و منتظر شد تا بعد از خروج هم‌تیمی‌اش ساق‌بند را بگیرد و به بازی برود

با توجه به اینکه برخلاف کشورهای پیشرو در صنعت فوتبال و حتی کشورهای منطقه مانند ترکیه در ایران از بخش خصوصی حمایت عملی صورت نمی‌گیرد و همه حمایت‌ها در حرف خلاصه می‌شود، در مازندران نیز از مهدی پرهام حمایتی صورت نگرفت. نه تنها زمین ۶هکتاری مورد نیاز برای ساخت ورزشگاه و کمپ نساجی طی سه چهار سال گذشته با امروز و فردا کردن مسئولین استان مازندران در اختیارش قرار نگرفت بلکه مجبور شد هزینه بازسازی چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را هم بدهد که با نگهداری نامناسب بعد از یک فصل از بین رفت!

پرهام که از همکاری مسئولین استان نا‌امید شده بود اعلام کرد که طی ۴سال گذشته حدود ۱۱میلیارد تومان هزینه کرده است که بازگشتی نداشته و حاضر است تیم را نیم‌فصل به خانم امیرکمالی واگذار کند. بعد از کش و قوس فراوان رئیس اداره کل ورزش و جوانان که سال قبل مدیرعامل نساجی بود و دو درصد از سهام باشگاه به نامش است اجازه واگذاری تیم به خانم امیرکمالی را نداد و بدون کسب رضایت پرهام اعلام کرد که تیم را به سردار قاسم‌نژاد واگذار کرده است. بعد از گذشت دو ماه، هیچکدام از وعده‌هایی که هادی ساعی (عضو هیات مدیره نساجی) و مسئولین ورزشی استان مازندران در جلسه معارفه سردار قاسم‌نژاد به هواداران نساجی داده بودند محقق نشد.

علاوه بر آن به علت پرداخت نشدن بدهی باشگاه به المیر تولیا، کمیته انضباطی فیفا رای به کسر سه امتیاز از نساجی داد و اعلام کرد که اگر طی چند روز آینده بدهی پرداخت نشود نساجی به دسته پایین‌تر سقوط خواهد کرد. همچنین تعدادی از بازیکن‌های نساجی به علت پرداخت نشدن قراردادشان در بازی با اتکا گرگان و همچنین بازی روز گذشته با شاهین بوشهر شرکت نکردند.


محمد سواری دروازه‌بان سابق سپاهان و تیم ملی به عنوان مهاجم به زمین رفت و برای این کار با چسب شماره ۲ را به ۲۱ تبدیل کردند!

عجیب اما واقعی!

وضعیت فعلی باشگاه به حدی ناگوار است که بازیکن تعویضی نساجی برای ورود به بازی ساق‌بند نداشت و منتظر شد تا بعد از خروج هم‌تیمی‌اش ساق‌بند را بگیرد و به بازی برود و بد‌تر از آن این‌که نساجی به علت اعتصاب بازیکنانش فقط با ۱۳ بازیکن به بوشهر رفت و بعد از تعویض اول وقتی یک بازیکن نساجی مصدوم شد مجبور شدند محمد سواری دروازه‌بان سابق سپاهان و تیم ملی را به عنوان مهاجم به زمین بفرستند و برای این کار با چسب شماره ۲ را به ۲۱ تبدیل کردند!
این است وضعیت فعلی خصوصی‌سازی در فوتبال کشور...
<

:: موضوعات مرتبط: ورزشی , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
روزی بهلول، پیش خلیفه " هارون الرشید " نشسته بود . جمع زیادی از بزرگان خدمت خلیفه بودند .طبق معمول ، خلیفه هوس کرد سر به سر بهلول بگذارد. در این هنگام صدای شیهه اسبی از اصطبل خلیفه بلند شد.

خلیفه به مسخره به بهلول گفت: برو ببین این حیوان چه می گوید ، گویا با تو کار دارد.

بهلول رفت و بر گشت و گفت:این حیوان می گوید: مرد حسابی حیف از تو نیست با این" خر ها " نشسته ای. زودتر از این مجلس بیرون برو. ممکن است که : " خریت " آنها در تو اثر کند. <

:: موضوعات مرتبط: سرگرمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

از هر ۱۰ آمریكایی مبتلا به سنگ كلیه حاد یک نفر، زمانی به این عارضه مبتلا می شود كه یك ناهمگونی شیمیایی سبب می شود تا مواد معدنی و پروتئین ها در ادرار شروع به كریستال شدن كنند. سنگها ممكن است صاف یا زبرو خشن ، به كوچكی یك دانه و یا به حدی بزرگ كه باعث درد شوند شما ممكن است سنگهای كوچك خود را توسط ادرار بدون اینكه متوجه شوید دفع نمائید. ولی سنگهای بزرگ تر باعث دردهای شدیدی در هنگام عبور از لوله متصل كننده مثانه و كلیه می شوند، و حتی گاهی ممكن است در این لوله گیر كنند كه در این حالت جریان ادرار را مسدود می نمایند.

اكثر سنگهای كلیه از وجود مقدار زیاد كلسیم در كلیه ایجاد می شوند. (البته این موضوع به میزان كلسیم موجود در رژیم غذایی بستگی دارد). انواع كمیاب تری از سنگها هستند كه توسط عفونت های ادراری یا وجود بیش از حد اسید اوریك در ادرار حاصل می شوند. محققان نوع بسیار كوچكی از باكتری را كشف كرده اند كه در كلیه بعضی افراد زندگی می كند و در شكل دهی سنگها نقش مهمی دارد.

▪ اگر شما قبلاً از سنگ كلیه رنج می بردید در زیر به بعضی راهها اشاره شده تا از برگشتن این بیماری جلوگیری كنید:

●●رژیم غذایی

●استفاده از مایعات:
- برای رقیق كردن ادرار و شستن و دفع كردن سنگها روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید.

●پرهیز از نمك ترشك زیاد (oxalate) :
- از دكتر سئوال كنید كه آیا شما به محدود كردن خود در مورد خوردن غذاهای اگزالات دار كه در ایجاد سنگ كلیه نقش دارند نیاز دارید یاخیر، چند نمونه از غذاهای حاوی اگزالات شامل قهوه، چغندر، شكلات ، بادام ، اسفناج، ریواس، نوشابه های گازدار، توت فرنگی، چای و سبوس گندم می باشند.

●از خوردن آب انگور بپرهیزید:
- كسی نمی داند چرا ولی به هر حال خوردن آب انگور خطر ابتلا به سنگ كلیه رادر افرادی كه استعداد آن را دارند تا ۴۴% افزایش می دهد.

●از سبزیجات متشكر باشید:
- یك محقق ایتالیایی كشف كرده است كه استفاده زیاد از سبزیجات خطر ابتلا به سنگ كلیه را كاهش می دهد.
اسید اوریك را كنترل كنید. اگر به سنگ كلیه ناشی از اسید اوریك مبتلا هستید گوشت، ماهی و مرغ كمتری بخورید گوشت حیوانات میزان اسید اوریك ادرار شما را بالا می برد.

●موارد درمانی
- در مورد عفونت های ادراری ،فعالیت زیاد غده پاراتیروئید، نقرس و یا موارد دیگر كه باعث بوجودآمدن سنگ كلیه می شوند سریعاً اقدام نمایئد.

- از بوجودآمدن سنگ جدید جلوگیری كنید. از طریق یك صافی ادرار كنید تا بتوانید سنگها را بگیرید سپس آنها را برای دكتر خود ببرید تا تركیبات آن را آنالیز كند ، زیرا داروهای مورد نیاز شما به تركیبات این سنگها بستگی دارد. مثلاً داروهای پیشاب آور با كم كردن میزان كلسیم رها شده توسط كلیه به ادرار،از بوجود آمدن سنگ كلیه مربوط به كلسیم جلوگیری می كنند. فسفات سدیم، كلسیم را در روده جمع آوری می كند . در نتیجه از نشت آن به ادرار و به وجود آمدن سنگ كلیه جلوگیری می كند. سیترات پتاسیم میزان ستیرات را( كه یك نمك جلوگیری كننده از شكل گرفتن سنگ كلیه كلسیمی است ) در ادرار بالا می برد. سیترات پتاسیم همچنین با كم كردن میزان اسیدیته ادرار از سنگهای اسید اوریك نیز جلوگیری می كند. آلوپورینول میزان اسید اوریك را در افرادی كه سنگ كلیه اسیدی دارند كم می كند و احتمالاً از بوجود آمدن سنگهای كلسیمی نیز جلوگیری می كند.

●توجه به گیاهان جوشاندنی
این گیاهان جریان خون به كلیه ها و در نتیجه حجم ادرار را افزایش میدهند و به این ترتیب باكتریها را دفع كرده و كلسیم و اگزالات را کاهش می دهند. آنها عفونت های ادراری را از بین برده و همچنین به جلوگیری از تشكیل سنگ كلیه نیز كمك می كنند. چای را با برگهای goldenrod ،جعفری و ریشه جو و...دم كنید.

●بهداشتی ترین غذاها
در دنیای سریع تحقیقات مواد مورد نیاز بدن به نظر می رسد كه هر هفته یك كشف جدید، خبرها را تحت الشعاع قرار می دهد. ما از بعضی ازدانشمندان برجسته در مورد۱۰۰ تا از بهترین غذاها سوالاتی كرده ایم . برای تهیه ی لیستمان، غذای ذكر شده حداقل می بایست در مورد داشتن یكی از موارد ویتامین، مواد معدنی یا تركیبات دیگری كه از سرطان و بیماری های قلبی و...جلوگیری می كنندغنی باشد. در خرید خود زرنگ باشید و از این لیست برای خرید خود در سوپر ماركت استفاده كنید.در این صورت بدنتان هم از شما متشكر خواهد بود.
منبع: افکار
<

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، گاهی اوقات میوه ها را پوست می کنید ولی نمی تواند تمام آن ها را مصرف کنید به همین علت مجبورید آن ها را در محلی نگهداری کنید و این ممکن است حالت میوه را تغییر دهد و یا آن را فاسد کند.

"کارتر کاستلر" پسر بچه 13 ساله ای است که مادرش هر روز میوه های پوست کنده را به عنوان تغذیه برای او قرار می دهد اما تا به مدرسه برسد میوه ها پلاسیده شده و خراب می شوند به همین علت او تصمیم گرفت تا دستگاهی برای تازه نگه داشتن میوه ها بسازد.



این پسر بطری های خاصی را طراحی کرده است که از دو بخش درست شد و در هر دوی آن ها آب ریخته می شود. شما می توانید میوه های خود را این بطری و در آب نگه داری کنید تا دیرتر خراب شده و برای مدت طولانی تری تازه باقی بمانند.

نکته دیگری که در مورد این بطری باید به آن اشاره کنیم بخش دیگری است که در آن تنها آب قرار دارد. این بخش طعم میوه ها را به خود می گیرد و شما آبی که می نوشید هم ویتامین های میوه را به همراه دارد.

این بطری ها در مرحله طراحی نهایی هستند و ایده ای بسیار مناسب برای تازه نگه داشتن میوه ها به مدت طولانی در سفرها هستند. همچنین این بطری توانسته است آزمایش های بهداشتی و درمانی را با موفقیت پشت سر بگذارد.



<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 15 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

همیشه جذاب بوده‌اند. اتفاقاً همین قیمت‌های کهکشانی‌اشان باعث جذابیت‌اشان می‌شود. جالب اینجاست وقتی جزو گران‌ترین‌ها باشند، حتماً جزو سریع‌ترین و قوی‌ترین‌ها نیز هستند. جدیدترین لیست از هیولاهای میلیون‌ دلاری منتشر شده است.

فهرست گران‌ترین خودروهای دنیا+تصویر و قیمت

 

<

:: موضوعات مرتبط: قیمت روز , معرفی , سرگرمی , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
روزهای ابتدایی نوروز 92 در حالی فرا رسیده است که قیمت برخی از میوه ها و سبزیجات پر مصرف افزایش غیر قابل باوری را تجربه کرده است.
گوجه فرنگی 5 هزار تومانی در بهار 92

بر اساس مشاهدات میدانی خبرنگار بازار خبر ، در روزهای آغازین نوروز 92 قریب بهاتفاق میوه ها در میوه فروشی ها و تره بار کشور افزایش شدیدی یافته است.


این در حالی است که مسئولان سازمان حمایت و همچنین وزارت صنعت ، معدن  وتجارت نظارت شدید و قابل توجهی به این روند نداشته اند.


بر اساس گزارش خبرنگار ما قیمت هر کیلو گوجه فرنگی در بازار به 5000 تومان رسیده است که در مقایسه با دوران اوج قیمت این محصول باز هم افزایش دو برابری مشاهده می شود.


موز هم که در ایام عید در میان میوه های مجلسی و پر مصرف قرار دارد به رقم هر کیلو 6000 تومان رسیده است .


هر کیلو پیاز در میادین میوه و تره بار 2400 تومان به فروش می رسد که این محصول نیز افزایش حدود 700 تومانی در هر کیلو را تجربه کرده است.


پرتقال به عنوان دیگر میوه ی پر مصرف این ایام به رقم 3500 تومان در هر کیلو رسیده است.


همه ساله با ورود به ایام نوروز و تعطیلی رسمی 5 روزه و غیر رسمی15 روزه در کشور قریب به اتفاق کالاهای مصرفی خانوار افزایش قابل توجهی را تجربه می کنند ؛ لبنیات ، میوه ، برنج ، گوشت و مرغ و دیگر کالاهای پر مصرف در میان خواب مسئولان در تعطیلات نوروز قیمت های ماورایی به خود می بینند.
 

<

:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , تورم , قیمت روز , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
درست دو هفته پیش در 12 مارس، پژوهشگران شرکت ملی نفت، گاز و فلزات ژاپن با به کار بردن یک تکنیک بسیار نوین و انقلابی موفق شدند تا در نزدیکی جزیره نانکایی و در عمق 1000 متری دریا سوخت فسیلی جدیدی را استخراج کنند که می‌تواند آینده انرژی جهان را دستخوش تغییرات کند.<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , دیدنی ها وشنیدنیها , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
کره زمین آنطور که ندیده‌اید+تصاویر

 

 

 

 

 

 

 

لطفا جهت مشاهده مطلب به ادامه مطلب بروید.

 

 

 

 

منبع : بازار خبر ،

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 275
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

13 عضو بدن که نیازی به آنها نداریم!

۱۳ عضو بدن که نیازی به آنها نداریم!

<

:: موضوعات مرتبط: آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

فداکارترین مادران دنیا را در ادامه مطلب ببینید

<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
عنوانکارگردانمکانزمان آغاززمان پایان
جاری مثل جویبارمنصور خلجتالار هنر1391/12/021391/12/30
رویاهای رام نشدهایوب آقاخانیتالار سنگلج1391/12/021391/12/30
ارخشمسعود دلخواهتالار چهارسو1391/12/021391/12/30
دکلرهمهدی کوشکیسالن انتظار تالار اصلی1391/12/021391/12/30
پلکانهادی مرزبانتالار اصلی تئاتر شهر1391/12/021391/12/30
قصه تاج عروس، خاله و خروساحمد سلیمانیتالار هنر1391/12/021391/12/30
این خونه دیگه موش نمیخوادامید محمدیتالار اندیشه حوزه هنری1391/12/021391/12/30
تن تن و راز قصر مونداسآروند دشت آرایسالن شماره یک تماشاخانه ایرانشهر1391/12/021391/12/30
<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
عنوانکارگردانتعداد سینمافروش
از بزرگسم ريمي
3351
42/200/000$
تماسبراد اندرسون
3159
17/100/000$
برت و اندرسونران اسکاردينو
2947
10/300/000$
جک غوا کشبرايان سنيگر
2569
6/220/000$
دزد هويتست گوردن
3222
4/520/000$
خبر چينريک رومن راگ
2511
3/500/000$
21 و بيشترجان لوکاس و اسکات مور
3642
2/620/000$
کتاب بارقه اميدديويد اراسل
2012
2/590/000$
پناهگاه امنلاس هالستروم
3223
2/500/000$
فرار از سياره زمينکل برونکر
3353
2/330/000$
<

:: موضوعات مرتبط: معرفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
به گزارش باشگاه خبرنگاران:
 كودكان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات كلامی و غیر كلامی ، تعاملات اجتماعی و فعالیت های مربوط به بازی، مشكل دارند. این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می سازد . در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری  نیز دیده می شود. در این افراد حركات تكراری  دست زدن ، پریدن  پاسخ های غیر معمول به افراد ، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می شود و ممكن است در حواس پنجگانه ( بینایی ، شنوایی ، لامسه ، بویایی و چشایی )  نیز حساسیت های غیر معمول نشان دهند. هسته مركزی اختلال در اوتیسم ، اختلال در ارتباط است.

50 % از كودكان اوتیستیك قادر نیستند از زبان به عنوان وسیله اصلی برقراری ارتباط با سایرین استفاده نمایند. عدم به كار بردن ضمیر "من"  از ویژگی های كلامی این كودكان است. از مسائل دیگر تكلمی، تكرار كلمات و جملات اطرافیان است.

اختلال اوتیستیك

ارتباط ، تعامل اجتماعی و بازی تخیلی به طور مشخص آسیب دیده است. علائق ، فعالیت ها و رفتارهای تكراری دیده می شود . اختلال در سه سال اول زندگی شروع می شود.اختلال آسپرگر : با آسیب در تعاملات اجتماعی و وجود فعالیت ها و علائق محدود مشخص می گردد . علائم بالینی كلی كه نشان دهنده تأخیر در زبان باشد وجود ندارد یعنی در حقیقت مبتلایان مشكلات تكلمی كمتری دارند. هوش طبیعی و یا بالاتر از طبیعی است.

اختلال رت
اختلال پیش رونده ای است كه فقط در دختران دیده می شود. ابتدا مراحل رشد طبیعی است ولی بعد مهارت های به دست آمده قبلی و استفاده هدف دار از دست ها را از دست می دهند و به جای آن حركات تكرار شونده دست ایجاد می شود كه بین سنین1-4 سالگی شروع می شود.اختلال فرو پاشنده دوران كودكی : رشد حداقل در دو سال اول زندگی طبیعی است . از دست دادن جدی مهارت هایی كه قبلاً داشته است مشاهده می شود.

اختلال نافذ رشد غیر اختصاصی
به تنهایی علائم مشخص هیچیك از اختلالات بالا را ندارد و نمی توان آنرا جزو یكی از طبقه بندی های فوق الذكر جای داد.

علت اوتیسم چیست؟


اوتیسم یك ناتوانی طولانی مدت است كه منجر به اختلال عملكرد عصبی – روانی در فرد می شود. گر چه به نظر می رسد كه اوتیسم عارضه نادری است اما اطلاعات اخیر گویای آن است كه شیوع اوتیسم حتی تا20 مورد در هر10000 تولد زنده می رسد. اوتیسم در پسران3 - 4 برابر بیشتر از دختران دیده می شود. اگر چه علت اصلی آن كاملاً شناخته شده نیست، اما در سال های اخیر تحقیقات و مطالعات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.تحقیقات تأكید زیادی بر منشاء زیست شناختی و عصب شناختی در مغز دارد . در بسیاری از خانواده ها سابقه اوتیسم و یا اختلالات مربوط به آن وجود داشته است كه ریشه ژنتیك را مطرح می كند اگر چه تا به حال ژن خاصی كه مربوط به اوتیسم باشد شناخته نشده است .  پژوهشگران در مورد نقش ژنتیك در علت شناسی اوتیسم اختلاف نظر دارند و عده ای از آنها تركیب چندین ژن را به عنوان علت اختلال مطرح می كنند . چندین نظریه درباره اوتیسم مطرح شده كه هیچیك به طور دقیق اثبات نشده است.

اوتیسم یك بیماری روانی نیست

كودكان مبتلا به اوتیسم كودكان سركشی نیستند كه خود رفتارهایشان را انتخاب كرده باشند. اوتیسم به دلیل داشتن والدین بد ایجاد نمی گردد، به علاوه هیچ عامل روان شناختی خاصی در خصوص تأخیر رشد كودك شناخته نشده است.

علائم اوتیسم چیست ؟

افراد مبتلا به اوتیسم معمولاً حداقل نصف علائمی را كه در زیر عنوان شده است نشان می دهند . این نشانه ها از خفیف تا شدید متغیر هستند . در موقعیت های كاملاً متفاوت،  رفتارهایی كه با سن كودك تطابق ندارد مشاهده می گردد.
• اصرار به یكسانی داشته و در مقابل تغییر مقاوم هستند.
مشكلات شدید تكلمی دارند.
در بیان نیازها مشكل دارند و از اشارات و حركات به جای كلمات استفاده می كنند. اغلب از ضمایر استفاده معكوس می كنند ، به جای استفاده از " من"  از " تو" استفاده می كنند .
 كلمات و یا جملات دیگران را تكرار می كنند.
خنده و گریه بی دلیل دارند و یا بدون علت مشخص نگران و مضطرب می شوند.
قشقرق به پا می كنند و به دلایلی كه برای دیگران آشكار نیست شدیداً پریشان می شوند.
قادر نیستند با دیگران رابطه برقرار كنند.
دوست ندارند در آغوش گرفته شوند و یا دیگران را در بغل گیرند.
تماس چشمی ندارند یا تماس چشمی آنها اندك است.
به روش آموزش معمول پاسخ نمی دهند.
با اسباب بازی، درست بازی نمی كنند.
چرخیدن و تاب خوردن را خیلی دوست دارند.
احساس درد كمتر یا بیشتر از حد دارند.
از خطرات نمی ترسند.
پر تحرك یا كم تحرك هستند.
به صحبتها و یا صداها پاسخ نمی دهند به طوری كه به نظر می آید ناشنوا هستند اگر چه حس شنوایی سالم است.
70 % كودكان مبتلا به اوتیسم، ناتوانی هوشی دارند.

باورهای غلط درباره اوتیسم:
-1 كودكان مبتلا به اوتیسم هرگز ارتباط چشمی برقرار نمی كنند.
-2 كودكان اوتیستیك نبوغ دارند.
-3 كودكان مبتلا به اوتیسم صحبت نمی كنند.
-4 كودكان اوتیستیك قادر به نشان دادن محبت خود نیستند.

ما می دانیم كه این كودكان تحریكات حسی را به گونه ای متفاوت درك می كنند كه موجب اشكال در ابراز محبت و برقراری ارتباط عاطفی در آنها می گردد. اما به هر حال این كودكان می توانند محبت كنند. در صورتی كه این كودكان را باور كنیم قادر به داد و ستد عاطفی با آنها هستیم.

اوتیسم نوعی اختلال تکاملی عصبی است که در آن کودک مبتلا مراحل تکاملی را آنگونه که همسالان وی طی میکنند نمی گذراند. دركودكان اوتیسم توانايي هاي ارتباطي از قبيل سخت گفتن و رابطه با والدين و هم سالان مختل ميشود والگوهاي تكراري و آزاردهنده اي از رفتار نزد آنها بروز مينمايد .

اين علائم عموما در كودكان زير 3 سال بروز مي يابد. در اغلب كودكان اوتیسم رشد توانايي هاي ارتباطي و گفتاري از بدو تولد دچار اختلال و كندي است ولي در 20 تا 30 درصد موارد كودك تا 1.5 تا 2 سالگي رشد طبيعي دارد و پس از آن توان گفتار و ارتباط با والدين را از دست ميدهد.
شيوع اختلال اوتیسم 5 تا 6 مورد به ازاي هر 1000 نفر جمعيت تخمين زده شده است كه در اين ميان پسران ، 4 برابر بيشتر از دختران مبتلا ميشوند.پژوهش ها در مورد علل بوجود آورنده ي اوتیسم به احتمال نقش اختلال ساختاري مغز ، ژنتيك و عوامل محيطي اشاره داشته است. اما تاكنون هيچ عامل قطعي و مشخصي شناخته نشده است .
عمده ترين اختلال اوتیسم كه توجه والدين و پزشكان را به خود جلب كرده است ناتواني در گفتار است. در بسياري از كودكان اوتیسم ، ناتواني در گفتار بسيار شديد است و بدون مداخله ي درماني بهبود قابل توجهي ايجاد نميشود.كودكان اوتیسم كه توانايي اداي كلمات را دارند غالبا دچار اكولاليا ( تكرار بي معناي كلمات و اصواتي كه شنيده اند ) ميشوند.
كودكان اوتیسم از تعامل و برقراري ارتباط با همسالان خود ، خودداري ميكنند كه اين خود ميتواند منجر به محدود تر شدن توانايي هاي ارتباطي آنها گردد.تماس چشمي و پاسخ دهي مناسب كودكان در موقعيت هاي تماس هم سالان و والدين بسيار محدود است.
سومين دسته از اختلالاتي كه در كودكان اوتیسم مشاهده ميشود، اختلالات رفتاري و حركتي است. در اين كودكان حركات تكرار شونده مشاهده ميشود كه گاه ماهيت آسيب زا دارند. همچنين آنها تمايل به انجام حركات ورفتارها بر اساس يك ترتيب تكراري دارند. اين اختلالات در كودكان پيش دبستاني و دبستاني بيشتر از كودكان كم سن تر يا افراد بالغ است.

در اين كودكان علائق معطوف به چند مورد محدود و يا نامعمول ميشود و اگر آن موارد در اختيار وي قرار نگيرد از خود رفتارهاي مشكل زا بروز ميدهد. كودك اوتیسم نسبت به تغيير محيط اطراف خود حساس است و نسبت به آن واكنش نشان ميدهددَرخودماندِگی (به انگلیسی: Autism)‏ (به لاتین: Autismus)‏ نوعی اختلال رشدی (از نوع روابط اجتماعی) است که با رفتارهای ارتباطی، کلامی غیر طبیعی مشخص می‌شود. علائم این اختلال تا پیش از سه سالگی بروز می‌کند و علّت اصلی آن ناشناخته‌است. این اختلال در پسران شایع تر از دختران است. وضعیت اقتصادی، اجتماعی، سبک زندگی و سطح تحصیلات والدین نقشی در بروز درخودماندگی ندارد. این اختلال بر رشد طبیعی مغز در حیطه تعاملات اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی تأثیر می‌گذارد. کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خود آزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. در این افراد حرکات تکراری (دست زدن، پریدن) پاسخ‌های غیر معمول به افراد، دلبستگی به اشیا و یا مقاومت در مقابل تغییر نیز دیده می‌شود و ممکن است در حواس پنجگانه (بینایی، شنوایی، بساوایی، بویایی و چشایی) نیز حساسیت‌های غیر معمول نشان دهند. هستهٔ مرکزی اختلال در درخودماندگی، اختلال در ارتباط است.
ضوابط تشخیص درخودماندگی 
وجود حداقل ۶ مورد از مواردی که در بندهای اول و دوم و سوم توصیف شده‌اند. لااقل دو مادّه از بند اول و یک ماده از هر یک از بندهای دوم و سوم الزامی است.
<

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1392 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
رو به من کرد و گفت: تو امام زمانت را می‌شناسی؟ گفتم: چرا نمی‌شناسم. فرمود: به او سلام کن! گفتم: «السلام علیک یا مولای یا صاحب الزمان یا حجة بن الحسن» این را گفتم، رو به من کرد و فرمود: «و علیک السلام و رحمة الله و برکاته».
<

:: موضوعات مرتبط: اسلامی , ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 فروردين 1392 | نظرات ()