نوشته شده توسط : مرتضی
سرویس فرهنگی «فردا»: چندی است که موهبتی شامل حال همه‌مان شده است و آن هم ارائه یک الگوی کاربردی و معنوی برای روی آوردن به سبک زندگی اسلامی در روزمره حیات خویش است. انتشار کتاب «مفاتیح الحیاة» از سوی مرکز نشر اسراء گامی مهم و مستحکم در جهت جریان یافتن مؤلفه‌های الهی و زندگی به سبک و سیاق مورد نظر و مورد پسند پروردگار بوده و علامه جوادی آملی این‌بار بیش از هر زمان دیگر نسخه‌ای کارکِردی را روانه منزل و مأوای همه‌گان کرده و با ادبیاتی روان و ساده، کلیدهای حیات طیب و طاهر را در کلام معصومین (سلام الله علیهم اجمعین) به ما نشان داده است. در زیر، بخشی از این کتاب را با موضوع ذکر و فکر گناه می خوانید:

هرگاه فکر گناه بر کسی هجوم برد، نباید آن را انجام دهد، بلکه با پناه بردن به خدا و توکل بر او از دام شیطان رهایی یابد، امام صادق (علیه‌السلام) فرمود: کسی که به فکر گناه افتاد، انجام ندهد؛ زیرا چه بسا بنده‌ای در حضور خدا مرتکب گناهی می‌شود و خدای بزرگ می‌فرماید: به عزت و جلالم قسم، از این پس تو را نمی‌آمرزم.

ذکر خدا راه رهایی از گناه: کسی که از خود غافل شود، شیطان از او غافل نیست. پس انسان باید حسابگر خویش باشد و از سرمایه خود به خوبی بهره گیرد.

امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید: شیطان توان وسوسه کردن بنده‌ای را ندارد، جز آنکه او را از یاد خدا اعراض کند و فرمانش را سبک شمرد و به نافرمانیش روی آورد و آگاهی خدا از اسرارش را فراموش کند، و نیز فرمود: هرگاه شیطان وسوسه‌ات می‌کند تا از راه حق گمراهت کند و خدا را از یادت ببرد، پس از او به خدا پناه ببر [و بر خدا توکل کن]، که او به کمک حق بر باطل آید و مظلوم را یاری رساند؛ چرا که خود فرمود: شیطان بر مومنان و بر کسانی که بر خدا توکل کنند سلطه‌ای ندارد.

به فرموده امیرمؤمنان (علیه‌السلام): مطمئن‌ترین فرصت برای تهاجم شیطان، زمانی است که کسی گرفتار وسوسه گناهانی مانند عُجب و خودپسندی و خودبسندی [و …] شده و مدح و ثناگویی و تملق دیگران را درباره خود دوست بدارد [و از این حالت‌ها به خدا پناه نبرد].

نکته‌: یاد خدا و پناهندگی به او بهترین راهکار رهایی از دام شیطان است؛ چون هیچ زمان و زمینی خالی از حضور خدا نیست، هیچ زبانی هم نباید ساکت و خاموش از یاد خدا باشد؛ زیرا نیاز بشر دائمی است و بهترین عامل رفع نیاز، یاد خدای بی‌نیازی است که همواره در صدد رفع حاجت نیازمندان است، از این رو اگر در زمان یا مکان یا با زبانی از این فرصت استفاده نشد جز حسرت محصولی نخواهد داشت.

مصداق ذکر: امام صادق (ع) می‌فرماید: ذکر خدا، تنها گفتن «سبحان‌الله والحمدلله ولا اله الا الله والله اکبر» نیست، بلکه ذکر خدا، به این است، ‌هرگاه به چیزی فرمان دهد پیروی کنی و از چیزی نهی کند ترکش کنی.
 
همان طور که اصل ذکر در اسلام توصیه شده است، کیفیت آن نیز بیان شده است که ذاکر باید از ذکر مأثور از شارع مقدس بهره گیرد و هرگز به دنبال ذکر اختراعی نرود، چنان که سفارش بزرگان اهل معرفت نیز همین است. ذکر مأثور هر چند با زبان یا قلم باشد، عملی صالح است؛ ولی هرگز سید اعمال صالح نخواهد بود، بلکه ذکر قلبی ـ که بر همه اعضا اشراف دارد و ذاکر بودن رضای الهی، قبض و بسط، اخذ و اعطا و بطش و نشط ندارد ـ سیادت همه کارهای صالح حتی ذکر زبان یا قلم را عهده دار خواهد بود؛ یعنی در سیرت و روش خود انصاف و مواسات دارد و حیثیتی غیر از حیثیت دینی ندارد، پس ذکر آنها ذکر خداست.

امام صادق (ع) می‌فرماید: کسی که زیاد به یاد خدا باشد، خدا او را در سایه بهشتش جای دهد.

نکته: کثرت ذکر خدا، دشمن او را دفع و منع می‌کند؛ زیرا ابلیس با همه سپاه و ستاد داخلی و خارجی خود در صدد وسوسه و نفوذ در حریم دل است که با ذکر مدام می‌توان او را رجم کرد و مانع نفوذ او شد، چنانکه از آسیب‌های او نیز رافع است؛ زیرا اگر در اثر سستی شخص، شیطان در او نفوذ کرد می‌توان اثر تلخ پدیده آمده را با کثرت ذکر رفع کرد، همچنین وسیله جذب است؛ زیرا جذب یاد خدا نسبت به بنده، مرهون یاد خدا بودن است. بنابراین باید دائما به یاد پروردگار بود، تا از این برکات فراوان بهره ‌مند شد. اگر چنین شد، خوف الهی سراسر وجودش را فراگیرد و دلش نرم و درونش آرام شود و اشک شوقش از دیده فرو ریزد.
<

:: موضوعات مرتبط: اسلامی , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

 مجله تخت گاز:  راهنمای تصویری خودروی هاچ بک
 


 
راهنمای تصویری خرید خودروی هاچ بک
 

راهنمای تصویری خرید خودروی هاچ بک
 

راهنمای تصویری خرید خودروی هاچ بک
 

راهنمای تصویری خرید خودروی هاچ بک
 

بقیه در ادامه مطلب
<

:: موضوعات مرتبط: قیمت روز , معرفی , ,
:: برچسب‌ها: هاچ بک , بازار ایران , خودرو , راحت , ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

به گزارش اروم نیوز ، همینطور که میبینید این دختر خانم که طرفدار استقلال هم هست میخواست در کنار عکس یادگاری با جادوگر پرسپولیس عدد ۴ را نشان دهد ( یه مدتی بود پرسپولیس زیر ۴ تا نمیخورد ! ) اما علی کریمی با زیرکی تمام ۴ رو تبدیل به ۶ کرد و نشان داد کلا بازیکن زرنگیه !

وقتی علی کریمی رو دست میزند+عکس

 

منبع : ملیت

<

:: موضوعات مرتبط: ورزشی , باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس , ,
:: برچسب‌ها: علی کریمی , شش تایی ها , سوبله چوبله ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
دربین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند.
بهترین گیاه برای کاهش چربی خون کدام است؟
عرش نیوز:
یک متخصص گیاهان دارویی گفت: بیشتر گیاهان (سبزی‌ها و میوه‌ها) به علت فیبر و الیافی که دارند، باعث کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون می‌شوند. البته تاثیر گیاهان در کاهش چربی خون یکسان نیست، تاثیر برخی از آنها بیشتر است و به دلیل خاصیتی که در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارند، برای تهیه دارو استفاده می‌شوند.

دکتر محمد صالحی افزود: دربین گیاهان، سیر بیشترین قدرت را در کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید خون دارد و بیش از صد صنعت داروسازی در دنیا از سیر، فرآورده‌های دارویی تهیه کرده‌اند. سیر علاوه بر کاهش کلسترول و تری‌گلیسرید، خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی دارد و فشارخون و قند خون را کاهش می‌دهد و خون را رقیق می‌کند.

وی تصریح کرد: البته سیر تازه از سیر پخته بهتر اثر می‌کند. اثر سیر ترشی نیز مانند سیر تازه است. میوه زیتون و روغن آن هم کلسترول را کاهش می‌دهد. سال‌هاست مشخص شده است که روغن زیتون چربی خون را کاهش می‌دهد.

استاد دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: سه نوع نوشیدنی کاهش‌دهنده فشار خون، کلسترول و تری‌گلیسرید، شامل آب گوجه‌فرنگی، آب انار و آبغوره می‌باشد. این نوشیدنی‌ها می‌توانند بین وعده‌های غذایی یا همراه غذا مصرف شوند.

وی یادآور شد: آلبالو، گیلاس، نارنج، لیموترش و گریپ‌فروت نیز از میوه‌هایی هستند که مصرفشان هم به صورت آبمیوه و هم میوه تازه، چربی و کلسترول خون را کاهش می‌دهد. همچنین کدو حلوایی، جعفری، پیاز، جو، فلفل سبز، بادمجان و عدس نیز از جمله مواد غذایی هستند که به کاهش تری‌گلیسرید و کلسترول خون کمک می‌کنند. البته باید دقت داشته باشید، این گیاهان باید به مقدار متناسب مصرف شود و روش طبخ‌شان نیز مورد توجه قرار گیرد.
<

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سلامت , تندزستی , کاهش فشار خون ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

با سلام امروز ۳۰/ بهمن می خواهم خطر نزدیکی را به شما ملت عزیز و نظام قدرتمندمان  گوشزد داده و فکر راه چاره ای را برای آن باشند. ان شا الله هیچ وقت همچنین نگردد:

با واریز عیدانه ۷۰ و ۹۰ هزاری و۴۵۵۰۰ یارانه به هر ایرانی چیزی است که رسانه ای گردیده و همه شما می دانید ؛اگر این کار صورت گیرد نقدینگی بزرگی به جامعه تزریق می گردد و مردم که تشنه همچین نقدینگی به علت تورم بالایی که در ایران وجود دارد و متصدیان رقم دقیق آن را لو نمی دهند ،می باشند و با روانه شدن آن در اولین ساعات واریز آن شوک خطرناکی را به بازار انتقال می دهد که تقاضا به یک باره افزایش می یابد و به علت تحریم ها که تولید کنندگان از آن متضرر گردیده اند نمی توانند پاسخ گوی مشتریانشان باشند در نتیجه تورم بیشتر از تورم پیش بینی شده ای می گردد که مسولان از آن دم می زنند این تورم ارزش پولی ملی را به شدت پایین می آورد ،مردم عصبانی تر از قبل می گردنند قیمت تعادلی جدید مردم را منفجر می کند و به  اقتصاد ایران فرو خواهد پاشید.

راه جلوگیری از آن

۱- اصلا همچنین عیدانه دادن هایی اشتباه است

۲- حال که می خواهند بدهند و مجلس تایید کرده باید غیر نقدی باشد

۳- به جای عیدانه دادن به مردم به فکر جبران هزینه های تولید کنندگان ما باشند تا قیمت نهایی محصول را پایین و به قیمت اصلی خود برسانند.

۴-هدف مندی یارانه ها در همان قدم اول مانده و طرح در همین مرحله پایان گردد.

خطر خیلی نزدیک است هر کس این را از بالا درک می کند کاری کند نظام ما در خطر است کاری کنیم.

یا شاید صبر کنید یه مطلبی را عرض کنم یکی از دوستان من برایم تعریف می کرد این آه یک خانواده روستایی می باشد که از کمیته امداد مستمری دریافت می کردند< اما به یک باره مستمری آنها را قطع و آنها را محروم کردند< آن دوستم می گفت آن خانواده با وجود ۵ دختر دم بخت و ۲ پسر بیکار و پدری از کارافتاده در مذیقه ای وحشتناک با هدف مندی یارانه ها گرفتار افتاد و بعد از قطع مستمری شان آنها نان شب نداشتند او میگفت آه این خانواده فقیر است که دامن این مرز و بوم را گرفته است .از او علت را جویا شدم که او با کمال تاسف گفت که علت آن نداشتن پرونده در آرشیو کمیته امداد بود حال آنکه افراد زیادی هستند که با پرونده سازی به جای این نیازمندان مستمری دریافت می کنند . در آخر آدرس را از دوستم گرفتم تا جویای ماجرا شوم بله او درست می گفت اگر ارگان یا شخصی علاقه دارد به این خانواده فقیر کمک کند تا شاید آلامی باشد بر دردهای این خانواده واقعا فقیر من آدرس آو و نهاد مربوطه را در ادامه یاداشت می کنم:

آدرس خانواده محروم :استان گلستان. کردکوی .میاندره.حیدر محسنی  نهاد مربوطه: کمیته امداد کردکوی

<

:: موضوعات مرتبط: اقتصادی , تورم , یارانه , فقر , قیمت روز , ,
:: برچسب‌ها: تورم فروپاشی , اقتصاد , قیمت , تعادلی , جدید , فقر ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی
نقد این عمل:با سلام سایت در نظر دارد نظر سنجی نسبت به این کار که مصرف کننده هم هزینه اولیه سرویس ای دی اس ال ماهانه و هم هزینه ترافیک بپردازد انجام دهد از شما که از این سرویس استفاده میکنید خواهش دارم که در این نظر سنجی شرکت کنید. همچنین نظر فراموش نشود.
تغییر شیوه‎ی محاسبه‎ی سرویس‌ ADSL از هفته‎ی آینده
يکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۱
معاون رگولاتوری از اجرای دستورالعمل جدید ADSL از هفته آینده و پس از 22 بهمن‌ماه خبر داد و گفت: از این پس سرویس ADSL شامل یک هزینه نگهداری ماهانه است و مشترک بسته به ترافیک استفاده شده هزینه می‌پردازد.
تغییر شیوه‎ی محاسبه‎ی سرویس‌ ADSL از هفته‎ی آینده
به گزارش عرش نیوز ، حسن رضوانی در گفت‌وگو با فارس در خصوص زمان اجرایی شدن دستورالعمل جدید ADSL اظهار داشت: از آنجا که در دستورالعمل جدید برای نخستین بار صورت‌حساب مشترکان ADSL بر مبنای حجم ترافیک استفاده شده محاسبه می‌شود، اجرای این دستورالعمل نیاز فراهم کردن مقدمات و ایجاد تغییراتی در سیستم صورت‌ حساب‌گیری شرکت‌های خدمات دهنده داشت.

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: شرکت‌های خصوصی مشکلی در ایجاد این تغییرات نداشتند و هم‌اکنون آماده اجرای دستورالعمل جدید ADSL هستند.

وی ادامه داد: شرکت مخابرات نیز مقدمات اجرای دستورالعمل جدید را فراهم کرده اما در چند استان سیستم هنوز آماده نشده و نمی‌توانند سرویس را حجمی محاسبه کنند.
رضوانی گفت: از این رو منتظر هستیم که تمام شرکت‌ها آماده شوند و یکباره زمان اجرای دستورالعمل جدید ADSL را اطلاع‌رسانی کنیم.

معاون رگولاتوری گفت: اجرای دستورالعمل جدید ADSL از هفته آینده و پس از 22 بهمن‌ماه آغاز می‌شود.
در دستورالعمل جدیدی که کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای ارائه سرویس‌های ADSL تصویب کرده سرویس شامل یک هزینه ماهانه به عنوان هزینه نگهداری است و پس از آن مشترک به هر میزان که ترافیک استفاده کند، هزینه می‌پردازد.

همچنین در این دستورالعمل برای نخستین بار به عنوان راه‌حلی برای جلوگیری از دامپینگ در بازار، حداقل تعرفه تعیین شده که حداقل تعرفه 60 درصد کف تعرفه لحاظ شده است.

هم اکنون اغلب سرویس‌دهی شرکت‌ها بر اساس سرویس ADSL چند ماهه با حجم ترافیک محدود است (برای مثال 3 ماهه با 5 گیگابایت ترافیک) که با اجرای این دستور العمل طرح‌های سابق ADSL به طرح جدید تغییر می‌کند.
<

:: موضوعات مرتبط: تورم , چالش و نقد , حوادث , آیا می دانید؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 387
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

در ادامه دنیای پرندگان را مشاهده میکنید و ملاحظه می گردد که خداوند چه قدرتی دارند خدایا شکرت

منبع : مشرق

<

:: موضوعات مرتبط: عکس و فیلم , ,
:: بازدید از این مطلب : 372
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 بهمن 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : مرتضی

تمام نرم افزارهای فروشگاه اینترنتی حامی رایانه را در  ادامه مطلب به رایگان دانلود کنید!

<

:: موضوعات مرتبط: سایت های اینترنتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 بهمن 1391 | نظرات ()